Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

    Nu SKA graviditetskilona BORT!!! Här peppar vi varandra.....DEL 4

    Nu SKA graviditetskilona BORT!!! Här peppar vi varandra.....DEL 4
    Man ska lyssna på kroppen men inte på "den inre latmasken"

    Vägning varje fredag. Skriv in i VIKTLISTAN
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m40608598.html
    HEJA HEJA ALLA DUKTIGA VIKTMINSKARE !!!!!

    Tidigare trådar
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m34077873.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m36793217.ht
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m39798622.html

    Nu kör vi!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-10 22:24
    Nya viktlistan del 4:

    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m43775682.html
  • Svar på tråden Nu SKA graviditetskilona BORT!!! Här peppar vi varandra.....DEL 4
  • Duntoffla
    pluttmaja skrev 2009-04-13 20:01:30 följande:
    nu e jag här... glömde bort o väga mig i fredags.. Men nya tag på fredag... idag var jag ute o sprang slingan på 5km, så underbart nu när våren är här!! hur går det för er andra??
    Hej hej

    Härligt att ut och springa i vårsolen! bra jobbat!

    Här har det förra veckan varit kaos. Åkte på ngt magkör och gick ner några kilon pga av det. Idag vägde jag mig dock igen, ny vecka=nya tag, och det var helt ok efter helgens ätande. Så farligt har det faktiskt inte varit men jag har inte motionerat alls på en vecka utom trädgårdsarbete. I morgon och på onsdag har vi konferens vilket är lika med noll träning men jag hoppas komma iväg på torsdag i alla fall.

    På sätt och vis skönt att helgerna är över så man kommer i bra fas igen
  • Duntoffla
    Pluttmaja- Härligt jobbat! Är du trött på att vara hemma eller är du trött i allmänhet? Jobbar du i vanliga fall? Själv höll jag på att avlida mot slutet av mammaledigheten. Var bara trött, gnällig och tråkig. Självförtroendet kom tillbaka med jobbet Mae- Wow! Halvmaran? Strongt! Själv hoppas jag på att kunna börja löpträna lite här hemma om min fot bara blir bra. Har en knöl som värker som fasen och det brukar kännas värre med skor på. Orkar inte ta tag i att komma iväg till läkaren.

    Jag har hunnit med 2 träningspass denna vecka. Inte helt optimalt men det har varit saker på jobbet (föreläsningar, invigning mm) samt att jag inte kunnat vare sig kvälls eller morgonträna då sambon jobbat. Maten har också varit sådär. Ena dagen kalasstrikt och andra så har det pga att det knasat vid ett mål ballat ur hela dagen.Hoppas kunna skärpa till mig nästa vecka.

    Jag har även ändrat min målvikt till 67. ( "internt" har den alltid varit 68 men jag har skrivt 65 vilket jag inte tror passar mig) Jag får se hur jag ser ut och känner mig när jag kommit ner till 67 kg till att börja med.
  • Duntoffla

    Hej tjejer!

    Hur går det? Här går det upp och ner. Har hunnit med 2 pass träning denna vecka. Skönt! Just nu mular jag godis {#lang_emotions_embarassed} Fredag är min lilla ätardag och sambon är bortrest så jag slappar i soffan och kollar på så ska det låta.

    Mae- har du börjat jobba nu´?


  • Duntoffla
    Mael skrev 2009-05-08 22:40:03 följande:
    Hej tjejen!!! Visst har jag börjat jobba nu. 4 dagar har jag hunnit med och det är så kul. Klart jag sörjer att mammaledighetstiden är över och klart jag önskar att jag kunde få lite mer tid med V, men det är underbart att få börja använda hjärnan till något vuxet igen. Och härligt att märka att det fortfarande tycks fungera hjälpligt Det gårt rätt bra för mig. Det syns inte riktigt på vågen, men jag känner mig pigg och stark och har äntligen börjat få ordning på min jobbiga hy (vatten vatten vatten verkar vara knepet för den). Jag har varit på två boxpass denna veckan och cyklat till och från jobbet (ca 25 min enkel väg) två dagar. Ska försöka hinna med ett löppass i helgen och sen är det pt på måndag. Matmässigt tänker jag inte så mycket. Men sötsuget förssvinner i och med att jag rör mig (tillfredsställs av endorfiner i stället) vilket gör att jag äter tillräckligt bra ändå. Dock får jag erkänna att min nya hobby inte gör det helt enkelt att hålla nere kaloriintaget Min plan för framtiden är att cykla till jobbet minst tre dagar i veckan. Träna måndagar (pt varannan, boxpass varannan), torsdagar (pump-pass innan jobbet) och någon gång på helgen (kondition). Kan jag hålla det tempot bör jag både gå ner mina sista envisa kilon och ladda bra för den utlovade halvmaran i september (även om jag inte är riktigt lika säker på att det blir av längre). Kul att höra från dig. Är allt bra?! KÄMPA PÅ!!!
    Visst är det härligt att jobba igen! Det är mysigt att vara hemma men man tröttnar på det med. Förstår dig helt och hållet.

    Har du haft problem med hyn? På vilket sätt? Jag borde få ordning på min. Känns som värsta tonårshyn. Tror att vattenbrist kan vara boven. Sen läste jag någonstans om ngn som slutat med kaffe som fått mkt bättre hy. Hade fin hy som tonåring så det kanske har med kaffet att göra...

    Låter som om du kommit igång bra med träningen. Vad är det för ny hobby du har börjat med?

    Här är det bara bra. Sambon är på fiskeresa sen i onsdags så vi är ensamma hemma jag och Noel. Han verkar ha åkt på ngn ögoninfektion stackarn. Förra veckan ramlade han och fick sy i ögonbrynet. Det är fullt ös med andra ord
  • Duntoffla
    Mael skrev 2009-05-08 23:00:13 följande:
    Min hy har varit riktigt trist sen jag började med alla hormonbehandlingar, men jag märken verkligen jättestor skillnad nu när jag jobbar och kommer ihåg att dricka regelbundet och mycket. Så vattenbrist är garanterat en bov i dramat. Intressant med kaffet, men jag hade ju lika kass hy när jag var koffeinfri under IVFer och gravititeter (bra i tonåren dock) så i mitt fall är det inte det - men det ligger nog mycket i det. Vad trist med ögoninfektionen. Får han vara på dagis då eller har ni varit hemma? Ush läskigt att behöva åka in och sy. Man vet ju att det kommer hända men hu vad jag bävar. Den nya hobbyn kan beskådas i mitt bildgalleri under "bakverk". Titeln hintar väl om att det är en ätbar hobby... Livsfarligt!!!
    Vi upptäckte kladdet i ögonen idag. Hoppas att det försvinner till måndag annars måste han vara hemma. Det är inte kul med olyckor och sjukhus men man slipper nog tyvärr inte undan. Noel är väldigt klättring och röjjig.jag tror att tjejer ofta är lite lugnare.

    Efter 3:e rundan på Astrid Lindgren kände vi oss nästan luttrade.

    Jättefina bakverk! WOW! Du kanske ska sadla om?
  • Duntoffla
    JuliaochNelly skrev 2009-05-10 08:07:02 följande:
    Hej hej tjejer vilken bra tråd.  Här är en som skulle behöva gå ner några kilo till innan sommarn eller kanske börja träna men jag är så lat  Jag är 164 lång & väger 59 kg. Innan nr 2 vägde jag runt 54 kg men det känndes litet tunt. 55 56 skulle vara toppen. Men jag finner verkligen ingen motivation. Egentligen handlar det om att jag borde röra mer på mig. Men sambon åker hemifrån 6 och kommer hem 17.30 och då ska det ätas och barn badas. Sen är man helt slut. Egentligen borde jag kanske gå upp vid 5 och jogga på morgonen har verkligen super natur utanför. Men som sagt orken orken....Är hemma med en 1 åring & en 4 åring så det blir ingen motion på dagen...Ooj villket långt inlägg
    Men heeej! Är du här också? kul!

    Det är svårt att hitta vardagsmotionen när man har barn. (utöver att jaga dem såklart ) En promenad kanske? Eller kanske något träningsredskap hemma typ crosstrainer eller liknande. Då kan du använda den senare på kvällen när sambon kommit hem. Kanske framför favvoserien på tv? Annars skulle jag satsa på att få in något slags pass på helgen. Gå på yoga, pump, box eller något.
  • Duntoffla
    JuliaochNelly skrev 2009-05-10 09:05:06 följande:
    Hej hej *viiinkar* Promenera hade jag gärna gjort med vagnen faktiskt på dagen. Men vi har bara en enkel & stora tjejen är lika lat som mammsen  När det gäller att gå. Kvällen är jag verkligen helt slut på så det funkar inte alls. Kanske ändå ska prova & gå upp på morgonen så man hinner promenera/gå en halvtimme 40 minuter..Helg passa låter ju kul har aldrig tänkt på det innan.
    Det är rätt skönt de gånger man kommer iväg på helgen. Åka iväg vid 10-11 och träna en timme. Då är man redo för att ha en härlig dag med barn och man sen
  • Duntoffla
    pluttmaja skrev 2009-05-10 22:30:12 följande:
    du e en pärla
    Grymt bra jobbat!

    Hoppas att du blir frisk snart så du kan komma igång igen. Själv är jag också risig. Det blir ingen träning imorgon för mig i alla fall.
  • Duntoffla

    Håller med dig Pluttmaja, vilken vecka! Jag har vabbat varannan dag. Sonen har haft ögoninfektion och jag har även fått mig en dos av den uppepå min förkylning. Det har mao inte blivit någon träning alls och en del slarvande med maten. Vad jag tycker det är så mycket lättare att sköta maten när jag jobbar. Så fort jag är hemma så tryter fantasin med luncher och det blir något mindre bra.

    Nåja...Nästa vecka hoppas jag kunna klämma in ett par pass om förkylningen släppt.

    Pluttmaja- ett - är alltid ett minus Njut av semestern!

    Själv blir det minisemester i Köpenhamn imorgon. Det ska shoppas


  • Duntoffla

    Hej tjejer!

    Hur är det med er?

    Pluttmaja- hur var semestern?

    AK, Roger-
    vart har ni tagit vägen?

    Efter att ha haft ett par veckor utan så mycket träning som jag skulle vilja så har jag denna vecka lyckats klämma in 3 pass. Helt otroligt skönt! Jag ser skillnad direkt både på våg och på mitt humör. När jag tränar som jag ska är jag inte lika kass med maten utan håller mig bra. Därför känns det så viktigt att i alla fall lyckas få in ett par pass i veckan för formens, matens och humörets skull.

    Hur går det för er andra med jobb, mammaledighet, viktminskning och träning?
    Vore kul att höra hur det går

    Ha en kalasbra helg i solen i alla fall!{#lang_emotions_sunny}


  • Duntoffla
    Iroyg skrev 2009-05-30 12:01:24 följande:
    *vinkar* Jag sa upp kontakten med FL när den nya designen kom, tyckte jag fick huvudvärk av den. Sen glömde jag liksom bort att gå in och kika... Nu sitter jag och spelar spel på Facebook istället. Jag började med LCHF för drygt en månad sen och kilona bara rann av mig, 6 kilo på 3 veckor och sen nån centimeter mindre här och där trots att vikten stått stilla några veckor. Helt fantastiskt! En bra diet nu i grilltider... Grillat kött med bearnaise... Mmm... Nu har dock vikten stått stilla för länge, så jag ska ta bort mjölkprodukterna från och med måndag och en vecka framåt för att se om de resterande 4 kilona vill börja släppa. Sen ska jag försöka komma igång med träning. Kroppen är slapp och trist... Jag ska försöka läsa lite bak i tråden för att komma ikapp med vad ni pysslat med!
    Hej!

    Stort grattis! Superbra kämpat!

    Jag störde mig också på FL i början men nu gillar jag den och sen jag bytte till Firefox istället för Explorer så är det mkt snabbare.

    Nu ska jag ut i solen igen, måste passa på att sola medan Noel sover middag.

    CU
  • Duntoffla
    Iroyg skrev 2009-06-01 09:19:48 följande:
    Jag bytte också till Firefox och det var en avsevärd skillnad. Kanske jag orkar gå in här lite oftare... Jag ser att ni båda är nära mål- och drömvikt! Bra jobbat! Idag ska jag passa på att vara ute och sola så mycket jag kan, nästkommande dagar verkar bli kalla och regniga. Lite mysigt det också... Idag börjar den strikta resan mot slutmålet. 4-5 kilo ska bort. Ägg och smält smör till frukost blev det idag, samt en stor balja té eftersom jag har superont i halsen. Jag är inne på min tredje sjuka vecka nu. Har varit helrisig i förkylning i två veckor, när det sakta verkade bli bättre fick jag ont i halsen istället... Jag har fuskat massor de senaste dagarna och magen är svullen och trist. Undrar när min mens kommer tillbaka, Meja blev 8 månader iförrgår och fortfarande ingen mens i sikte, Hellyxigt.. Hmm, nu luktar det bebisbajs här...
    Ja, passa på medan solen skiner. FL  finns kvar

    Jobbigt att du fortfarande är sjuk. Krya på dig! Ammar du något fortfarande? Min mens kom tillbaka då jag drog ner mycket på amningen och knappt ammade alls.

    Jag tycker att det är rätt skönt med mens på sätt och vis. Det är ett bra sätt att se att kroppen funkar. Däremot kan det ju vara skönt med ett uppehåll ett tag
  • Duntoffla
    pluttmaja skrev 2009-06-01 21:36:17 följande:
    god kväll på er!! Smestern var jättebra!! Massa mat o god choklad. Massa gott rött vin o rosé. När jag kom hem visade vågen på +1,5kg.. Men vad sjutton gör det ?!! Idag var jag ute på min första löprunda på tre veckor. O jag satte årsbästa på den slingan. Rätt ok med tanke på hettan som var idag.. Annakay: äter du ägg o smält smör till frulle när du försöker gå ner vikt?? Maken o jag funderar på om vi ska skaffa ett syskon till lillan. Hon blir ett år i sommar. Men vi kan inte bestämma oss för om vi ska sätta igång nu eller om någon månad. Det enda tråkiga är väl att jag börjar känna mig snyggt smal.. ( nu var jag så där hemskt osvensk som gav mig själv beröm ) Men en liten bebbe väger upp det.
    Låter som om det var en kalasbra semester! Och 1,5 kg kan det vara värt Du ska se att de kilona snart är borta. Här är en till som äter lite flott till frukost ( a la GI och inte LCHF) med bacon och äggröra.

    Kul att höra ang syskonplaner! Då kanske vi kan joinas med viktökandet också
    AK
    - Är vin tillåtet enligt LCHF? (eller var det bara lite lyx?)
  • Duntoffla
    pluttmaja skrev 2009-06-04 21:48:56 följande:
    Dunnis: Så ni planerar oxå lite viktökning ? Förra gången belv jag gravid med piller så jag hoppas att det går lika smidigt den här gången. (Fast nu äter jag så klart inte piller- har faktikst aldrig börjat igen...) Var ute o sprang igår.. Slog årsbästa med 3 (!!!!!)min. Tror det hade något o göra med mitt urusla humör igår. ALTT o då menar jag verkligen ALLT gick emot mig. Idag har maten gått helt käpp rätt åt skogen.. Jag avslutade dagen med en mega mjukglass Det här med att äta så mkt fett är nog inget för mig. Jag kan knappt inte äta fett utan att behöva sitta på dass halva dagen.
    Ja, det lutar åt det. Vi får se hur det känns om några månader. Gravid med piller? Alltså P-piller?

    Grattis till personbästa igår! Man blir stark av att vara arg
  • Duntoffla

    Hej tjejer!

    Hur går det? Här är det katastofalt Jag har ökat i vikt (och nej, ingen bebbe i magen att skylla på) så nu har jag satt mig OCH sambon på GI Rivstart. Jag måste tappa 5 kg och gubben 10 kg. Inte kul att känna sig dallrig lagom till badsäsongen.

    Hur är det med er andra?


Svar på tråden Nu SKA graviditetskilona BORT!!! Här peppar vi varandra.....DEL 4