Feberkramper
Min äldsta son har haft kramper från han var 1 år och typ 8 månader då fick han det två ggr på en dag, ambulans eftersom vi satt i bilen, och vi stannade två nätter.
Ett halvår senare fick han det igen. denna gången fick han också två ggr, den andra vaknade jag av.
när han var nästan 4 fick han en gång till, men då var han uttorkad. bara en gång.
Det som överraskade oss var att han fick det igen, när han var 6 år...Det var också bara en gång...Vaknade också av att han krampade...(några dagar innan lillesyster skulle födas). Efteråt var han helt konstig, som om han hadde fått en hjärnskada...så var det inte de andra gångerna...Men han blev helt återställd...de behövde inte stanna nästa natt.
Min andra son har haft en allvarlig kramp, men det var ingen feberkramp...Då kom det tilslut två ambulanser och två läkarbilar, det var osäkert om han andades bra nog, inget fick slut på kramperna....(fick söva och koppla honom till respirator på akuten för att ge honom överdos av kramplösande).
Det gick som tur var också bra tilslut...Bor i gåavstånd från sjukhuset, är så glad för det... (står mer i min FL blogg)