• mb4

Feberkramper

Min dotter fick detta som liten och hon blev medvetslös och fick åka ola ambulans.
    Läkaren sa att det är extra vikitgt att ge febernedsättande under minst ett dygn och då varvat med avlvedon och ipren omlott.
    När alvedonen slutar värka då kan febern rusa som det kallas och då kan en feberkramp komma.Därför är det viktigt att hålla ner febern under hela dygnet med dessa båda mediciner.
    Jag vet att det är en otäck upplevelse och jag hoppas att jag slipper få uppleva detta med min andra dotter på nu 3 år.
    Ge alvedon ex kl 9 och ipren kl 12 och alvedon kl 14 osv då hinner aldrig febern rusa.

• mb4
    HOCHM skrev 2009-04-20 19:15:29 följande:
    Min dotter krampar lika ofta när febern går för fort ner. Jag har fått det förklarat av läkarna att det är nästan lika vanligt som när febern går upp för fort. Kroppen reagerar likadant.Här är ett inlägg ur ambulansforumAlvedon vid feber/feberkramp anser jag ska ges prehospitalt. Då ges Alvedon i underhållsdos eller reducerad underhållsdos för att inte febern ska gå ner för fort. Snabbt sjunkande feber kan också ge kramper hos barn
    Just därför ska man ge ipren och alvedon omlott för att febern inte ska kunna rusa åt något håll.Den ska konstant hållas ner med en jämn fördelning av det febernedsättande medicinen.
  • mb4

Glömde skriva att det bästa är suppar vid feber dom tar ner febern fortare än flytande febernedsättande.

Svar på tråden Feberkramper