Tack alla för svaren!
Det känns skönt på nåt sätt att andra har varit med om liknande. Att man inte är ensam.
Har alla era barn varit uttorkade när dom krampat? Kom att tänka på nu att min son inte drack speciellt mycket den dagen, fick feber som steg från normal temp till över 39 på bara nån timme och alvedonen hjälpte inte. Kanske mycket vätska och en alvedon är det som hjälper?
Hur har ni gjort på förskolan? Har ni lämnat alvedon och kramplösande till dom eller hur löser ni det? Om barnet får feber på dagis är det ju inte säkert man hinner dit med alvedon? Det är min största skräck, att han ska få feber och börja krampa på dagis...
För mig var det här en nära döden upplevelse, även om det förmodligen aldrig var fara för hans liv. Det var så det kändes när det varade, och det är så det känns nu efteråt. Det spelar ingen roll vad läkare osv säger om hur ofarligt det är, för KÄNSLAN var att mitt barn höll på att dö framför mina ögon, och det är KÄNSLAN som är den värsta. Förnuftet vill inte alltid hänga med...