Ta lån åt någon annan!
Tycker jag inte att du ska göra i din situation. Sen är det ju inte ens säkert att banken skulle ge dig ett lån, om ni inte har en fast inkomst.
Hänvisa till det när du pratar med dina föräldrar.
Lycka till!
Tycker jag inte att du ska göra i din situation. Sen är det ju inte ens säkert att banken skulle ge dig ett lån, om ni inte har en fast inkomst.
Hänvisa till det när du pratar med dina föräldrar.
Lycka till!
Alldrig till någon, kanske möjligen till föräldrarna MEN då skulle jag också få be att ha FULL kontroll över deras ekonomi. Ge dem typ veckopeng och se till så inte jag hamnar i klistret.
jag hade inte gjort det.. vi gjorde det en gång. men vad fick vi för det. kronofogden efter oss och anmärkning. så jag skulle aldrig göra om det!
Beror på VAD de vill låna till, hur stor summan är samt hur de förhåller sig till pengar i "vanliga" fall.
I och med att en har anmärkning och en annan har nåt annat problem med att få lån, tycker jag inte att det verkar vara lovande för dig att låna dem dessa pengar.
Å andra sidan är de ju dina föräldrar.
Kan ni inte gå på rådgivning hos en bank och där skriva kontrakt på hur de ska betala tillbaka och hur pengarna ska användas?
Anonym (Trött) skrev 2009-04-13 21:48:49 följande:
Nej, nej och åter nej.
Låt dem inte manipulera dig...stå på dig...du kanske kan stötta på andra sätt som inte har med pengar att göra?
Hur mycket handlar det om?
Och är du beredd att betala hela lånet om det skulle bli så att de inte kan betala?
Givetvis är det jättejobbigt att stå brevid och se på, men det är såå mycket som kan gå fel om man blandar in ekonomi i en relation...
Hade du haft högar med pengar och velat hjälpa dina föräldrar så jättegulligt, men du ska inte sätta dig själv i en ekonomiskt ohållbar sits, det kan aldrig sluta väl...
Du kommer må mycket bättre om du säger nej, än om du ska behöva oroa dig för alla moment som kan tänkas komma upp...
Stå på dig.
Hur har det gått för dig?
min mamma bad mig jag sa att jag hade kollat med banken o fått ett nej hon tyckte det var konstigt när jag tjänade så bra mm men hon accepterade det. Jag skulle aldrig ta ett lån åt någon annan då det kan stjälpa mig själv i framtiden. Om det inte betalas i tid av den som lånat eller att det minskar chansen att få eget lån då den dagen kommer att man kanske behöver låna själv till hus köp eller så.