• Jossisen

Ni som fått barn före v 30

Visste ni innan att det var risk att ni skulle få för tidigt eller bara satte det igång?

• Svar på tråden Ni som fått barn före v 30
  • Jossisen

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Proletariatet

Det bara satte igång, ingenting tydde på att något var fel, innan jag fick sammandragningar och blödde - förlossningen var igång och tre dagar senare föddes dottern, i v.24+1.

• Jossisen

Futurum nobis est skrev 2009-04-14 16:39:41 följande:

Det bara satte igång, ingenting tydde på att något var fel, innan jag fick sammandragningar och blödde - förlossningen var igång och tre dagar senare föddes dottern, i v.24+1.
    Ok, hoppas allt gick bra med er! Jag är lite orolig eftersom jag har så mycket sammandragningar.
  • Mammatillmini2008

Jag fick en akuthavandeskapsförgifning och fick veta 2 dagar innan att dom inte skulle kunna hålla honom kvar i magen och att han dom skulle vara tvungna att akutsnitta mig vilken dag som helst, han kom i vecka 24+4.

• Princess1982

Nej,åkte in för blödning (min 3:e) trodde även denna gången att det var moderkakan som spökade. Men då såg de att dottern inte fick något syte eller närin i magen. Föddes i v. 28+3

• eeisor

Hade inte en susning. Satt på tunnelbanan på väg hem en tisdagkväll när värkarna började. På söndagmorgonen (v28+2) föddes sonen efter att jag fått diverse olika mediciner i försök att stoppa det hela.

• Jossisen

Verkar som att de flesta inte visste. Tack för att ni svarar.

• Spicy Women

Nej inte en aning. Han kom i v 28+3 med akut kejsarsnitt.

• Trollmor 86

Mitt vatten gick i vecka 27+2. Blev inlagd med strikt sängläge. Fick endast gå på toa annars var jag tvungen att ligga ner hela tiden. Fick knappt sitta när jag åt.

Låg så i nästan två veckor när värkarna helt utan förvarning startade och mina värden blev allt sämre. Så det blev ett akut kejsarsnitt i v. 29 +1. Lillan vägde då 1360g o var 38cm.

• cajsagve

vattnet bara gick i vecka 27. Han föddes i vecka 29+6 1825 gr tung. Jag hade en GBS infektion

Svar på tråden Ni som fått barn före v 30