Ni som fått barn före v 30
Visste ni innan att det var risk att ni skulle få för tidigt eller bara satte det igång?
Visste ni innan att det var risk att ni skulle få för tidigt eller bara satte det igång?
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Det bara satte igång, ingenting tydde på att något var fel, innan jag fick sammandragningar och blödde - förlossningen var igång och tre dagar senare föddes dottern, i v.24+1.
Futurum nobis est skrev 2009-04-14 16:39:41 följande:
Jag fick en akuthavandeskapsförgifning och fick veta 2 dagar innan att dom inte skulle kunna hålla honom kvar i magen och att han dom skulle vara tvungna att akutsnitta mig vilken dag som helst, han kom i vecka 24+4.
Nej,åkte in för blödning (min 3:e) trodde även denna gången att det var moderkakan som spökade. Men då såg de att dottern inte fick något syte eller närin i magen. Föddes i v. 28+3
Hade inte en susning. Satt på tunnelbanan på väg hem en tisdagkväll när värkarna började. På söndagmorgonen (v28+2) föddes sonen efter att jag fått diverse olika mediciner i försök att stoppa det hela.
Verkar som att de flesta inte visste. Tack för att ni svarar.
Nej inte en aning. Han kom i v 28+3 med akut kejsarsnitt.
Mitt vatten gick i vecka 27+2. Blev inlagd med strikt sängläge. Fick endast gå på toa annars var jag tvungen att ligga ner hela tiden. Fick knappt sitta när jag åt.
Låg så i nästan två veckor när värkarna helt utan förvarning startade och mina värden blev allt sämre. Så det blev ett akut kejsarsnitt i v. 29 +1. Lillan vägde då 1360g o var 38cm.
vattnet bara gick i vecka 27. Han föddes i vecka 29+6 1825 gr tung. Jag hade en GBS infektion