• Pelargonen

Du som är hemma med ditt barn, går ni ut varje dag?

Jag funderar lite över det här med att vara ute varje dag eller inte. Hur gör ni andra hemmaföräldrar? Är ni ute varje dag med era barn? Om nej, varför inte?

Skriv gärna hur gammalt barnet är också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-15 13:22
    Jag menar alltså om ni är UTOMHUS, inte att ni åker till stan och fikar på ett kafé eller hem till en kompis.

• Svar på tråden Du som är hemma med ditt barn, går ni ut varje dag?
  • Anne69

Ja - i princip gör vi det! Det är det jag har prioriterat. Så på förmiddagarna går vi alltid ut, kommer oftast hem till lunch o tillbringar sen eftermiddagen hemma. Hinner då middagslur, lite hemmafix o förbereda middagen. Är hemma med två bar 2½ år + 8 mån - det är den storas behov som styr allt!

• Pelargonen
    Anne69 skrev 2009-04-14 15:08:31 följande:
    Ja - i princip gör vi det! Det är det jag har prioriterat. Så på förmiddagarna går vi alltid ut, kommer oftast hem till lunch o tillbringar sen eftermiddagen hemma. Hinner då middagslur, lite hemmafix o förbereda middagen. Är hemma med två bar 2½ år + 8 mån - det är den storas behov som styr allt!
    Ungefär som oss fast tvärtom. Vi är på öppna förskolan på förmiddagarna, sen lunch och så sover dottern. Därefter går vi ut.
  • Thursday

Min pojke är sju veckor, så han bryr sig nog inte om vilket, men jag mår mycket bättre om jag får frisk luft varje dag så det försöker vi!

• emmizenma

vi är ute så gott som varje dag och sonen(snart 1 år) sover nästan alltid ute i vagnen 2 timmar/dag. Sammanlagt med sovningen är han ute 3-4 timmar dag.
    Tycker det är skönt att komma ut!

• Edwin07

Jag har sedan jag fick mitt andra barn, hon är 11v, varit ute med min 2-åring varje fm. Det gör hela dagen trevlig, stora killen och jag leker och lillan sover. Alla får vad de behöver.

• Pelargonen

På vintern kan jag tycka det är svårt. Bor långt norrut och i dec-feb kan det krypa ända ner under -30 grader. Då är det svårt att vara ute en längre stund dock.

• lövet2

Nej, vi är inte ute varje dag, utan vi går efter vädret. Är det fint väder, så kan vi vara ute ett par timmar på förmiddagen och en timme på eftermiddagen. Är det dåligt väder, så tar vi i stället bilen och handlar eller hälsar på någon. På sommaren är vi ute extra mycket, och kalla vinterdagar går vi inte utanför dörren.
    Min tjej har just fyllt 5, men så här har vi nog gjort redan från det hon var liten ...

You would be surprised ...
  • Eisa

Ja vi är ute varje dag i ur och skur. Jag skulle bli knäpp annars. Varje eftermiddag går vi ut och handlar, glor på änder, fikar, tar promenad med nån annan mammaledig osv.

12.34
  • buffybus

nej vi är inte ute varje dag.. även om det e fint väder.. jag orkar helt enkelt inte alltid för jag e gravid nu.. allt känns rätt mkt jobbigare nu tycker jag.. brukar dock försöka gå till affären 1ggn om dagen.. då får ju sonen följa med o sitta vagn eller träna o gå lite..

när sommaren o den riktiga värmen kommer o håller i sig så kommer vi nog va ute mer.. leka i trädgården o så..

André ska bli storebror i Juli-09
  • buffybus
    buffybus skrev 2009-04-15 13:17:16 följande:
    nej vi är inte ute varje dag.. även om det e fint väder.. jag orkar helt enkelt inte alltid för jag e gravid nu.. allt känns rätt mkt jobbigare nu tycker jag.. brukar dock försöka gå till affären 1ggn om dagen.. då får ju sonen följa med o sitta vagn eller träna o gå lite..när sommaren o den riktiga värmen kommer o håller i sig så kommer vi nog va ute mer.. leka i trädgården o så..
    vår son är förresten 14 månader.. glömde skriva det..

och även om vi inte är ute o leker så gör vi annat ändå.. badar i badhuset ibland o hälsar på vänner o släkt rätt ofta..
    vår son får träffa sina kompisar (tvillingar 16mån)
    André ska bli storebror i Juli-09
Svar på tråden Du som är hemma med ditt barn, går ni ut varje dag?