Inlägg från: Jennypenny82 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny82

Bröstböld

Usch vad arg jag blir när jag läser ditt inlägg! Själv låg jag inne på sjukhus i 5 dagar för en bröstinflammation (efter att veckan innan ha haft mjölkstockning i det andra bröstet) och skulle då gladeligen tackat ja till att operera bort båda brösten. Jag ville verkligen inte amma på det inflammerade bröstet eftersom det gjorde så fruktansvärt ont (och inte kändes det bättre när man hade 40 graders feber samtidigt). Vi hade därför köpt ersättning att komplettera med. Ändå lät ALL sjukhuspersonal oss veta att det minsann går att amma även om man har bröstinflammation. När jag fick veta att det gick bra att sluta amma på ena bröstet och fortsätta på andra tog jag beslut att göra det, men gud vad dåligt samvete alla gav mig! Det känns som om det inte spelar någon roll att man typ ligger på dödsbädden, amma kan man ändå! Jag undrar bara om det inte är värt nåt att ha en glad mamma som kan njuta av att vara förälder istället för en som bara gråter? Nej usch, stå på dig säger jag och amma inte om du inte vill!

Svar på tråden Bröstböld