• Pixboy

Pruta hos bilhandlare

Kolla runt på ex Blocket, de flesta handlare har annonser där. Då ser du snabbt om den handlaren som har "din" bil tar i med överpriser eller inte. Jag köpte min bil hos en handlare, den var billigast på blocket så det fanns inte så mycket prutmån där men fick ändå 4 vinterdäck på köpet.

Oftast är det lättare att få med prylar till bilen än ett sänkt pris. Ex monterad dragkrok, motorvärmare däck mm.

Man ska alltid försöka!!! Det kostar ju inget

• Pixboy
    épouse skrev 2009-04-15 20:08:07 följande:
    Det är ändå en viss trygghet från bilhandlare då man får garanti.
    Kolla in Blockets begagnatgaranti. Markeras med en grön cirkel vid annonsen. De bilar som säljs med sådan har motsvarande garanti som en MRF garanti hos bilhandlare. Hittar du din bil hos en privatperson och denne tecknar Blocketgaranti så har du ungefär motsvarande skydd som en beg bil hos en handlare.

Dock så kan ju en handlare för att visa Goodwill gå längre än vad en garanti kräver, men det kan man aldrig räkna med.
  • Pixboy

Fri service var ett smart prutförslag, det måste jag komma ihåg. Det borde ju vara attraktivt för en handlare, speciellt med egen verkstad då kostar det ju dem knappt mer än mekanikerns tid. :)

Svar på tråden Pruta hos bilhandlare