• Anonym (orolig)

pok???

pok betyder???
    Är det ett nytt eller gammalt uttryck för puss och kram?
    Min man är inte svensk, och all svenska han kan-lär han sig, jag får hela tiden vibbar av att han har ngn annan...
    och idag fick jag ett mail som han avslutade pok
    och jag frågade vad han menar med pok, haha ett nytt slang för puss och kram jag just kom på???

snälla, pok, har det innan eller inte?

• Svar på tråden pok???
  • Stor mamma

har hört det läng för puss o kram

• Anonym

pok = puss och kram

Jag har alltid skrivit det så...

• Anonym

puss och kram betyder det.

lånar tråden liten ts om det är okej. många skriver en sån här xD
    vad betyder det? skrattande gubbe eller vad?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-15 12:20:55 följande:
    puss och kram betyder det. lånar tråden liten ts om det är okej. många skriver en sån här xD vad betyder det? skrattande gubbe eller vad?
    Det är en skrattande gubbe. Tänk dig att du kniper ihop ögonen och skrattar för allt vad du är värd. Typ så
  • Anonym

aah okej det var det jag trodde också. ser liksom lite så ut att gubben kniper ihop ögonen och skrattar. men när jag frågade sambon min så sa han att det inte alls betydde det.

Anonym skrev 2009-04-15 12:22:27 följande:
    Det är en skrattande gubbe. Tänk dig att du kniper ihop ögonen och skrattar för allt vad du är värd. Typ så
  • Anonym (orolig)

åhhh.. jag får massa hintar hela tiden, min bäste killkompis (som själv är ganska duktigt otrogen emellanåt) är säker och fattar inte att jag kan vara så osäker...
    hur fan få man reda på om ngn är otrogen, ställa mot väggen funkar inte...

• Furie

Nu vet jag inte hur er relation är, om du har anledning att tro att han strular runt utöver detta altså.
    Vill bara tillägga att ja visst, pok betyder puss och kram som alla säger, men det i sig behöver inte betyda att man menar det bokstavligt. Jag skriver det till nästan alla jag känner och det betyder inte att jag är ute efter den jag skriver det till :)

Angående otroheten ska du lita på din magkänsla, den har nästan alltid rätt. Känns det inte riktigt rätt? Har han förändrats på nått sätt? Mindre intresserad? Eller är det bara kompisen som säger att han är otrogen och sätter griller i huvudet på dig?

• Anonym (orolig)

alltså min killkompis tycker att jag "är för bra för min man", att min man manipulerar mig...
    Min man har förr haft ett omåttligt sexbehov... så föddes andra dottern och vi fick tillsammans ett enormt sexbehov.... så började han på nytt jobb och det blev en liten dipp.... ganska stor... jag försökte det med allt, men han var bara trött... så ifågsatte jag vad var fel... och (redan innan hade min duktigt otrogna kompis redogjort för hur han alltid gör när hans fru ifrågasätter) han gjorde samma variant varje gång, först skratta bort, sedan smöra, sedan bli arg (typ fine jag flyttar, trött på dessa anklagelser) tills jag "började smöra, älskar dig"... samma visa...
    Så åkte han lite ibland och skulle handla byggmaterial på helgerna och kom hem utan att ha köpt ngt, fanns inte det han ville ha.. så skulle han plötsligt flytta, hej och hå... jaså... (och min killkompis lutade lugnt sig tillbaka... detta är bara för att uppröra mig, att å mig att böna och be)...
    så plötsligt visade det sig att jag var gravid! allt sex som funnits försvann, jag har mått illa, spytt, varit trött, lagt mig tidigt och han har nytt sedan 10 år, börjat sitta uppe till 3 på mätterna vid datorn...
    så för ett tag sedan vidarbef han ett "skämtmail" till mig, typ män versus kvinnor... med "viss antydan, ni vet", och det kom från en kvinna... hihi stackars dig, eller inte..
    och jag undrade vem hon var, ahhh bara en tjej på jobbet, jaha tyckte jag men skickar hon vara skojmail till dig, det brukar man ju göra till flera... så var visan igång..
    så pratar han inte så bra svenska... och det han kan är sånt han lärt av andra.. så mailade han mig och avslutade med pok
    jag låtsades inte veta, vad betyder pok, hihi puss och kram... jag kom på det i morse när jag mailade dig...
    shit heller! eller hur!

Svar på tråden pok???