Inlägg från: RiNan |Visa alla inlägg
  • RiNan

Ni som varit i Thailand i november, hur var vädret?

Har beställt resa till Thailand i november. Är lite velig med datumet så jag har bokat 6e, 13e och 28e. Vi ska till Kata Beach i Phuket.

Någon som varit på den sidan av landet då och hur var vädret?

Ska ju vara ostalbilare i november än längre fram. Helst åker vi den 6e eftersom då får vi det hotellet vi vill, till ett bra pris och åker hem en bra tid. Den 13e flyger man hem 04.30. Och den 28e hamnar vi på ett annat hotell.

Vågar man åka i början av januari eller hamnar man i regn och moln?

• Svar på tråden Ni som varit i Thailand i november, hur var vädret?
  • RiNan

Fröken Fräknig skrev 2009-04-15 17:34:52 följande:

Vi har varit på Phuket och även Kata 3 ggr och alla ggr i November. November tycker jag är en toppenmånad då turistsäsongen inte dragit igång fullt. Vädret har varit bra samtliga resor, men självklart kan det vara mulet och komma någon regnskur. Hur länge ska ni vara borta?
    Hej. Bara en vecka så vi måste lyckas pricka in en bra vecka När i november har du varit där? Kanske är för tidigt att åka 6/11?
  • RiNan

Fröken Fräknig skrev 2009-04-16 07:25:06 följande:

Vi har varit där samma tid. Naturligtvis kan du ha otur och få dåligt väder, men det kan man ha i december också...
    Jo, klart man kan ha otur med vädret... det kan man alltid. Men jag tänker såhär: Vinter/regnperioden pågår fram till oktober. Om vintern är lite långdragen kanske det håller i sig till början av november medan mot slutet borde den ha gett sig... precis som det är med våren här i sverige. Fast jag vet ju inget, har ju aldrig varit där så det kanske kan vara gaskande sol och kalasfint i september/oktober också?
  • RiNan

Belly: bra vinkel med vädret. Det är faktiskt sant, man orkar inte så mycket när solen gaskar på så lite mulet är nog välkommet i alla fall :)

Svar på tråden Ni som varit i Thailand i november, hur var vädret?