Anonym (hmm) skrev 2009-04-16 09:57:05 följande:
Min man hade ett par förhållanden innan vi träffades där han visste att det inte skulle fungera. Han sa aldrig att han älskade någon av dem. Han tyckte att det var en markering från hans sida att de inte skulle ta förhållandet på för stort allvar. Däremot är han en väldigt snäll person och jag vet att det senaste exet var så förbannad när han gjorde slut och ifrågasatte hans beteende - hon tyckte att hans "beteende" hade betytt att han älskade henne fast han aldrig sagt det. Själv tyckte han att hon borde ha förstått att han inte såg någon framtid tillsammans med henne eftersom han aldrig hade sagt att han älskade
henne.Nu säger jag förstås inte att det är ett godtagbart argument etc., men jag ville bara ge en varning. Det är inte säkert att det är för att mannen är dålig på känslor och så vidare han inte säger det, utan det kan vara för att hålla den där distansen. Så man kanske inte kan gå på beteendet heller alla gå
nger.Nu säger han för övrigt att han älskar mig minst ett par gånger i veckan!
Ja, jag ser det nog också som ett varningstecken. Om min man absolut inte kunde säga att han älskar mig skulle jag nog dra öronen åt mig. Varför ska jag ge och ge till någon som inte älskar mig? Känns inte bra.
Så var det i mitt senaste förhållande. Han sa aldrig de orden på 3,5 år. Nu är det slut! Ska bli underbart att få höra de orden från någon annan i framtiden...
Jag tror absolut en man som är jättekär säger de orden någon gång under de första åren. Annars är det något som är lite konstigt...eller har jag fel?