• Anonym (que)

Säger aldrig älskar dig...

Han har aldrig sagt det under våra två år tillsammans, förutom lite mumel på fyllan från början. Kanske har svårt att prata om känslor bara tänkte jag. Sen när jag fick för mig att fråga honom varför blev reaktionen ett surt sluta tjata typ... Kändes som ett ganska tydligt svar på nåt sätt...:(

• Svar på tråden Säger aldrig älskar dig...
  • Anonym (que)
    Anonym skrev 2009-04-16 08:08:49 följande:
    min sambo e likadan. han har väldigt svårt o visa känslor o det är bara så han är som person. tråkigt! men antingen får man leva med de eller hitta en ny kille som visar de tydligare. man vill ju inte tjata sig till att få höra - jag älskar dig. om du säger de till honom..vad säger han då?
    Har ju inte tjatat precis heller, därför börjar man undra över hans reaktion. Han typ klappar lite förstrött på min arm eller nåt när jag säger det. Det som verkligen fick mig att börja undra om han öht gör det är att när jag frågade honom rakt ut när han hade druckit så frågade han mig om vi "verkligen var så tighta"!!! Dagen efter kunde han inte förklara varför han sagt så. Är det när folk har druckit de säger sanningen eller tvärtom?
  • Anonym (que)

Anonym (Vet hur det är) skrev 2009-04-16 09:45:46 följande:

Är i samma situation. Oxå två år och han har aldrig sagt det.
    Har du frågat honom varför han aldrig säger det? Känns det som om han gör det?
  • Anonym (que)

Anonym (hmm) skrev 2009-04-16 09:57:05 följande:

Min man hade ett par förhållanden innan vi träffades där han visste att det inte skulle fungera. Han sa aldrig att han älskade någon av dem. Han tyckte att det var en markering från hans sida att de inte skulle ta förhållandet på för stort allvar. Däremot är han en väldigt snäll person och jag vet att det senaste exet var så förbannad när han gjorde slut och ifrågasatte hans beteende - hon tyckte att hans "beteende" hade betytt att han älskade henne fast han aldrig sagt det. Själv tyckte han att hon borde ha förstått att han inte såg någon framtid tillsammans med henne eftersom han aldrig hade sagt att han älskade henne. Nu säger jag förstås inte att det är ett godtagbart argument etc., men jag ville bara ge en varning. Det är inte säkert att det är för att mannen är dålig på känslor och så vidare han inte säger det, utan det kan vara för att hålla den där distansen. Så man kanske inte kan gå på beteendet heller alla gånger. Nu säger han för övrigt att han älskar mig minst ett par gånger i veckan!
    Hur länge varade de förhållandena?
  • Anonym (que)

Anonym (hmm) skrev 2009-04-17 13:10:43 följande:

Anonym (que) skrev 2009-04-17 10:52:56 följande:
    Det första i fem år till och från, det andra i nästan tre!
    Ärligt hur kan man vara tillsammans så länge med någon om man inte tar förhållandet på allvar. Förstår att exet kände sig lurad. Han låter inte så "snäll"...
Svar på tråden Säger aldrig älskar dig...