• Anonym

Säger aldrig älskar dig...

Min karl har sagt det tre ggr på 2år han säger att han tycker om mig i stället. Visst skulle jag vilja att han sa det oftare men å andra sidan så känns det som att det verkligen betyder något när han väl säger det.
    Han är mer så att han visar det genom att köpa små presenter osv.

• Anonym

min sambo e likadan. han har väldigt svårt o visa känslor o det är bara så han är som person. tråkigt! men antingen får man leva med de eller hitta en ny kille som visar de tydligare. man vill ju inte tjata sig till att få höra - jag älskar dig.
    om du säger de till honom..vad säger han då?

• Anonym

Men så kan man väl inte resonera. Handlingar säger ju mer än ord. En man som säger att han älskar mig och sen ger mig en rak höger, skulle alltså älska mig mer än en man som behandlar mig som en prinsessa men inte säger orden?

Självklart finns det både män och kvinnor som har svårt att säga orden, kanske är de blockerade, blyga eller tycker det känns konstigt (deras föräldrar kanske inte sagt det osv), utan att det betyder att de inte älskar sin partner.

Alla är olika. Antingen så accepterar man att ens partner inte känner sig bekväm med den typen av kärleksförklaringar eller så får man be sin partner att öva på att säga Jag älskar dig för att det betyder mycket för en själv.

Anonym (hmm) skrev 2009-04-16 09:57:05 följande:

Min man hade ett par förhållanden innan vi träffades där han visste att det inte skulle fungera. Han sa aldrig att han älskade någon av dem. Han tyckte att det var en markering från hans sida att de inte skulle ta förhållandet på för stort allvar. Däremot är han en väldigt snäll person och jag vet att det senaste exet var så förbannad när han gjorde slut och ifrågasatte hans beteende - hon tyckte att hans "beteende" hade betytt att han älskade henne fast han aldrig sagt det. Själv tyckte han att hon borde ha förstått att han inte såg någon framtid tillsammans med henne eftersom han aldrig hade sagt att han älskade henne. Nu säger jag förstås inte att det är ett godtagbart argument etc., men jag ville bara ge en varning. Det är inte säkert att det är för att mannen är dålig på känslor och så vidare han inte säger det, utan det kan vara för att hålla den där distansen. Så man kanske inte kan gå på beteendet heller alla gånger. Nu säger han för övrigt att han älskar mig minst ett par gånger i veckan!
Svar på tråden Säger aldrig älskar dig...