• AnnPas

Knorr eller Aromat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-16 08:28
    Vad kallar ni den gula kryddan? knorr eller Aromat. Blev lite fel

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Knorr eller Aromat?
  • TBS
    Sazee skrev 2009-04-16 09:44:07 följande:
    De är ju inte en drog man blir hög utav.
    Nähej, ja då är det ju ingen ide´
  • Mandragora
    Sazee skrev 2009-04-16 09:32:20 följande:
    Jag säger Aromat, vilket är namnet. :) Men jag vill bara informera att jag har hört "rykten" om att man inte ska äta Aromat längre. De finns ett ämne som snart kommer klassas som en drog.. Någon som har hört samma?
    Aromat innehåller natriumglutamat, precis som flera har skrivit i tråden, och det är inget som jag skulle äta.
  • skorpionen80
    Mandragora skrev 2009-04-16 10:45:42 följande:
    Aromat innehåller natriumglutamat, precis som flera har skrivit i tråden, och det är inget som jag skulle äta.
    Varför inte?
  • Senap
    skorpionen80 skrev 2009-04-16 10:47:15 följande:
    Varför inte?
    Orsakar allergier, celldöd och annat smått och gott. {#lang_emotions_throwup}
    My sugar is raw
  • Sazee
    skorpionen80 skrev 2009-04-16 10:47:15 följande:
    [citat]
    Varför inte?
    [/citat

"I artiklen kopplas glutamat till fosterskador, astmaanfall, depressioner, tillväxtproblem, hormonstörningar, lever- och nervskador, försämrad syn, parkinson, alzheimer, adhd samt mer än hälften av alla migränanfall."
  • Jossebell

Även jag slutade att äta AROMAT i slutet av 80talet. Men innan så var det gott på hårdbröd, ost, tomat mackor. Skolan hade det alltid så man kunde vräka på fast då blev det bara hårdbröd och smör under.

• Sazee
    Jossebell skrev 2009-04-16 10:50:08 följande:
    Även jag slutade att äta AROMAT i slutet av 80talet. Men innan så var det gott på hårdbröd, ost, tomat mackor. Skolan hade det alltid så man kunde vräka på fast då blev det bara hårdbröd och smör under.
    Ja, de är ju gott. Jag kan sakna den kryddan ibland. Jag har alltid haft den i matlagning och på mackor osv. Men va tusan, när jag fick reda på att de är i stort sett ett gisft jag sitter och äter så la jag av.
  • Elli47

Finns vanlig Aromat att köpa fortfarande?

Sambon köpte Pommes friteskrydda och det smakade som Aromat, tänkte om det är något som man bytt namn på  bara....

• Sazee
    Elli47 skrev 2009-04-16 14:03:48 följande:
    Finns vanlig Aromat att köpa fortfarande?Sambon köpte Pommes friteskrydda och det smakade som Aromat, tänkte om det är något som man bytt namn på  bara....
    Aromat finns fortfarande. :)
  • Elli47
    Sazee skrev 2009-04-16 14:12:40 följande:
    Aromat finns fortfarande. :)
    Ok då vet jag... inte för att jag brukar köpa Aromat men det är ju bra att veta ändå! {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Knorr eller Aromat?