Knorr eller Aromat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-16 08:28
Vad kallar ni den gula kryddan? knorr eller Aromat. Blev lite fel
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-16 08:28
Vad kallar ni den gula kryddan? knorr eller Aromat. Blev lite fel
Aromat för det är det den heter. Knorr är ju själva märket på kryddan.
Aromat, det är ju märket som heter Knorr.
Absolut, men de som finns i maten naturligt är tillräckligt för att ge hjärnan den lilla glutamat den behöver, vi behöver absolut inte tillföra överflödiga mängder med glutamat som kroppen inte kan ta hand om. Jästextrakt räknar iaf jag som glutamat rakt av, även det går att finna under en hel massa olika namn.
Det jag menar är att vi inte behöver den konstgjorda varianten helt enkelt, samt att den är rent av skadlig för våra kroppar.
Skulle aldrig i hela mitt liv köpa Aromat. Rent nervgift.
Glutamat skadar våra hjärnor. Lägger sig som "fett" i hjärnan.
Precis som när man röker Hasch. Tar ca 3 mån att bli av med glutamat från kroppen.
Skulle aldrig komma på tanken att ge mina barn det heller.
har aldrig hört något annat namn på den än Aromat....Köper det inte själv dock.
vem fan kallar den för knorr?? knorr är ju märket som gör aromat. Knorr är knorr och aromat är aromat. Det är ju samma sak som man kallar spaghetti för barilla. Nu ska jag koka lite barilla.... eeeh låter ju inte klokt.
Nämen oj trodde man fick göra någon form att kommentar efter att man har röstat.
min sambo säger knorr och för mig låter det helt knäppt, det heter ju för bövelen aromat!!! för honom har det alltid hetat knorr.
jag BRUKADE säga aromat förut men han har smittat mig så här hemma säger vi knorr numera, mest för att det har blivit en "grej" av det. :)
fast jag skulle ju aldrig fråga efter "den gula kryddan som heter knorr" i affären!! och skulle jag vara med andra än min sambo så är det aromat som gäller.
som en saga skrev 2009-04-19 20:25:45 följande:
Aromat. Vi brukar köpa Ört aromaten ibland, jag orkar inte va rädd för allting, för allt är ju farligt.