idiblon skrev 2009-04-16 19:09:46 följande:
Nja, de sista kilona gick jag upp extremt fort så det är inte så konstigt att de även försvinner snabbt. Svårare blir det när jag når de dära berömda platåerna, en sådan som du kanske har börjat på, de är fan hell mot motivationen. Får jag fråga hur många kalorier du äter om dagen? Lycka till.
Ingen aning, men antagligen för mycket. Jag kämpar lite med mitt sockerberoende. Jag kanske tycker att jag äter lite under en dag men visa saker innehåller för mycket kalorier (godis)
Jag har alltid vägt runt 50kg. Men helt plötsligt väger jag 56kg. Jag vill komma ner på 50kg igen för det är då jag mår som bäst.
Bonanza skrev 2009-04-16 19:13:24 följande:
Om du vill gå ner i vikt är det mer effektivt att äta mindre och träna mindre än att träna mycket. Tyvärr. Men om du vill bli snyggare är ju träning jättebra. Men du kanske ändå äter för mycket?
Av någon anledning har jag råkat bli stor i maten. Jag är bara en liten flicka ^^ men äter nog som en man haha. Jag tycker inte om att vara hungrig.
sherlock skrev 2009-04-16 19:22:21 följande:
Kanske äter du för mycket? Jag har själv gått i fällan förrut när jag tränat och trott att jag ätit bra men inte gått ner ett gram eller förlorat en cm runt midjan. Många viktklubbar säger att man "bara" ska äta 1200 kcl de första veckorna man försöker gå ner i vikt och sedan öka till ca 1500 kcl tills man mött målvikten. Jag kör på Rosemary Conley (välkänd tränings och bantningsmänniska i england) och enlight hennes plan äter man 1200 kcl per dag plus 200 ml mjölk eller 100 g yogurt. Det låter lite men man äter sig ändå mätt om man följer planen exact och man mår bra Många av mina vänner kör på den här metoden och går ner i lagom takt, ca 2-3 kilo i månaden. Maken gick ned 7 kilo på den här metoden för två år sedan och har inte gått upp sen dess. Jag kör på den här strikt från och med måndag då påsklovet är slut
Jag vill undvika dieter. Men jag ska köpa mig en kökvåg och börja ha koll på kalorierna. För jag tror jag är i ett förnekelse stadie "äh detta här innehåller ju bara runt 150kalorier" osv haha.
Dags att se sanningen i vit ögat =)
Jag vill kunna äta av allt. Det kan man också så länge man äter mindre kalorier än vad jag gör nu. =)