• Micke54

När börjar man gå ner i vikt?

Det är inget konstigt att inget hänt på två veckor. Se bara till att du ligger på underskott av kcal, risken finns när man börjar träna att du äter lite mera och därför ligger oförändrat i energibalansen.
    Annars är det bara att kriga på! Så släpper det om du har koll på kalorierna//M

• Micke54

Du behöver en matvåg allt anges i förpackningen per 100gram så för att veta exakt behöver du väga det du äter.
    Exempel 20 gram leverpastej som har en fetthalt på 24% ger 55kcal sen en smörgås säg en hönökaka nu vet inte jag exakt hur mycket hönökaka man äter men säg 150gram. Då är du uppe i 550 kcal. Till det vill man ju också ha ett glas mjölk på säg 4 dl. Då slutade den fikastunden på 695 kcal

Ser man då till att en genomsnitts tjej/dam ska ligga på ett dagsintag om ungefär 2000 kcal så kan en fika ställa till en hel del :)

Du kan räkna på www.miljomat.se där kan du få ett ganska bra hum om hur mycket du äter varje dag bara genom att antingen väga då för att få exakt eller om du är duktig på att uppskatta//M

• Micke54
    funfactory skrev 2009-04-17 08:33:21 följande:
    55,4kg.Woho. Nu börjar vågen peka neråt ^^ Vilket betyder att jag äter antagligen rätt och tränar rätt. Det tog bara lite tid för min kropp att inse det =)
    Du ser, nu är du på väg :)//M
Svar på tråden När börjar man gå ner i vikt?