• gutegirl

Sagonamn/ namn på filmfigurer

Ja, namndebatten rasar vidare.{#lang_emotions_laughing}

I alla fall, alla ni som gärna döper era barn efter olika sagofigurer heller filmkaraktärer, t ex Mio, Nemo (den där lille fisken ni vet)  och Ronja, tror det finns en och annan Frodo och Harry också;
    Varför ser man aldrig nån som överväger namnen Kato, Tengil och Katla?

TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Svar på tråden Sagonamn/ namn på filmfigurer
  • TyskMamma

Jag tycker Katla är jättefint!

• Ariel o Melodys Mom

Min barn har namn efter Disney figurer. Ariel och Melody.

• Hedi

Kanske för att man inte vill att ens barns namn skall associeras med ett monster

• MammasälskadeMinna

varför inte Nalle Puh och Nasse?

• Quintus Zebra

o GUTEGIRL o skrev 2009-04-16 16:56:36 följande:

Ja, namndebatten rasar vidare.I alla fall, alla ni som gärna döper era barn efter olika sagofigurer heller filmkaraktärer, t ex Mio, Nemo (den där lille fisken ni vet)  och Ronja, tror det finns en och annan Frodo och Harry också; Varför ser man aldrig nån som överväger namnen Kato, Tengil och Katla?
    Om jag inte har fel så finns det en svensk pojk som heter Sauron
  • Nymne

JAG har övervägt Katla! Det är ju jättefnt. Dessutom finns det en karaktär i Röde Orm (Fransson) som heter så, så jag tror inte att Lindgren hittat på det. men det är nej från pappan (mfl)

För övrigt, kan tillägga att sonen heter Tristan (Arthur-legenden) Atreyu (Oändliga Historien).

Cross that bridge when you get there!
  • spöke

Jag hade en fisk som hette Tengil. Men han begick självmord...

• jush

rolig tråd. Min dotter heter Leia, men det har blivit allt vanligare, jag tror inte att folk kopplar det till Str Wars direkt

Svar på tråden Sagonamn/ namn på filmfigurer