• gutegirl

Sagonamn/ namn på filmfigurer

Ja, namndebatten rasar vidare.{#lang_emotions_laughing}

I alla fall, alla ni som gärna döper era barn efter olika sagofigurer heller filmkaraktärer, t ex Mio, Nemo (den där lille fisken ni vet)  och Ronja, tror det finns en och annan Frodo och Harry också;
    Varför ser man aldrig nån som överväger namnen Kato, Tengil och Katla?

TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Svar på tråden Sagonamn/ namn på filmfigurer
  • Natosh

Mina katter heter Castro och Mao, visserligen inte tecknade figurer men inte så snälla alla gånger...

Sen hade jag en kanin som hette Gimli för många herrans år sen, hon var ju en DVÄRGvädur... Hennes bror hette Batman men det är lillebrorsan ansvarig för.

• Miss Obsessive
    spöke skrev 2009-04-20 15:44:59 följande:
    Hon hoppade ur sin skål när jag flyttade hemifrån...
    Haha =) Förlåt, men det lät faktiskt ganska kul.. En fisk som begår självmord..!
  • spöke

Miss Obsessive skrev 2009-06-13 17:49:21 följande:

Haha =) Förlåt, men det lät faktiskt ganska kul.. En fisk som begår självmord..!
    Han var lite egen
  • Aiwendil

Vår son heter Gimli i mellannamn

Isak ska få en lillebror ~ BF 2009.08.21
  • plingplong

När jag var yngre ville jag ha en son som hette Gargamel, tyckte det var väldigt häftigt...vet dock inte om det finns nån i Sverige som heter så?

• vilda3

gillar inte star wars men min son ska heta anakin i andranamn

• Madde25
    plingplong skrev 2009-06-17 17:46:21 följande:
    När jag var yngre ville jag ha en son som hette Gargamel, tyckte det var väldigt häftigt...vet dock inte om det finns nån i Sverige som heter så?
    hahahahaha!!!!

kan aldrig tänka mig att nån i vuxen ålder vill ha det namnet på sitt barn!!
  • Smurfan JM
    Madde25 skrev 2009-06-22 23:24:21 följande:
    hahahahaha!!!! kan aldrig tänka mig att nån i vuxen ålder vill ha det namnet på sitt barn!!
    Det finns iaf tre personer över 16år som heter det (namnstatistiken från Scb verkar krångla, så alla-alla är svårt att kolla)... Födda 79, 81 och 88 - dessa har det dock bara i "andranamn" och kan ju ha valt att lägga till det själva. Särskilt 88an där, som har två andra lite ovanligare "andranamn"... ;)
  • plingplong

Vilken sida kan du kolla den där faktan?

• Smurfan JM

Upplysning.se
    Förut fanns det en "Hur många heter...?" på Scb som funkade bra, men den kunde jag inte hitta i förmiddags... På Upplysning finns bara folk som är över 16.

Svar på tråden Sagonamn/ namn på filmfigurer