• Tumbling down

Är det fult med lockigt hår?

Alla pratar hela tiden om att plattången är deras bästa vän och hur hemskt det är när håret krokar sig lite grann. Tycker alla verkligen att det är såå fult med lockar?

/Lina med självlockigt hår

• Svar på tråden Är det fult med lockigt hår?
  • Bebis

Jag älskar lockar mitt hår som alltid varit spikrakt bestämde sig efter min graviditet för o bli lockigt o ingen är lyckligare än jag

• Lola Jämtland

Jag tror det är så att vi med rakt vill ha lockar o de med lockar vill ha rakt...

Jag tycker lockar är jättefint! Kolla bara Julia Roberts med lockar Hon är så snygg i håret då!

• Vem vet

Jag tycker att lockar är jätte fint, men inte på mig......Jag ser bara roligt ut

• Cornflakes

Jag vill ha lockigt hår, men har så rakt det bara kan bli.

På högstadiet sysslade jag med dom där dåliga hempermanenten och jag såg väl ut som en svinto i håret. Inte var det snyggt iallafall.

Man vill ju ha det man inte har

• Madam

jag har självfall med korkskruvslockar i underhåret så att säga däremot är håret som ligger överst spikrakt..så det ser helmysko ut ibland ...men ibland får man fason på det så att allt blir lockigt och jag tycker det är riktigt fint

• ursul

JAg som har världens plattaste tunna raka hår sägre att jag gärna hade velat ha lite lockar som ger lite volym till mitt tråkigt döda hår

• Tumbling down

Jag tycker också att det är fint med lockar, men dom flest verkar ju blåsa och platta bort sina..

• ursul

cornflakes: Jag har också testat att permanenta mitt hår, men det gick ur meddetsamma, inga lockar här inte (det var fö på det glada 90 talet)

• Nika75

Det är ju inne med volym och lockar nu! Och jag tycker det är fint! Men det är väl så att många som har lockigt vill ha rakt och tvärtom. Själv har jag lite självfall och är väldigt nöjd. Kan "platta till" håret om jag vill, eller så har jag i lite fibercreme och rufsar upp håret. Ibland använder jag mammas gamla locktång...

Svar på tråden Är det fult med lockigt hår?