• Tumbling down

Är det fult med lockigt hår?

Alla pratar hela tiden om att plattången är deras bästa vän och hur hemskt det är när håret krokar sig lite grann. Tycker alla verkligen att det är såå fult med lockar?

/Lina med självlockigt hår

• Svar på tråden Är det fult med lockigt hår?
  • Tumbling down

Va bra att man är modern då

• Monstermamman

Jag har också självlockigt hår och jag gillar det när det är långt och när det INTE är fuktigt ute.
    Så fort det blir fuktigt ser jag ut som nåt annat svintotroll och det är INTE snyggt. Det spelar ingen roll hur mycket produkter man sätter i det, det frizzar sej ändå.
    Jag skulle också vilja kunna ha kort hår och det kan jag inte heller nu då mitt hår i mitt tycke blir alldeles för lockigt då.

Gräset är alltid grönare på andra sidan vägen typ..

• LisaS

Jag har oxå självlockigt hår..blir bara mer och mer lockar i det. När det regnar ser jag inte klok ut när det har torkat, det står åt alla håll och kanter och ser risigt ut. Tycker det är fint med lockar men inte för mycket.

• latina

Har själv lockigt hår och brukar få komplimanger för det men ibland känner jag att jag vill ändra mig lite då fönar jag håret rakt. När jag var yngre så använde jag plattång jämnt för då tyckte inte jag om mina lockar men det har gått över och jag trodde aldrai att jag skulle tycka om att ha lockigt hår.

• Jezika

Har inte läst alla inlägg..

jag tror det är så att man alltid vill ha det man inte har s jälv.. Det märks ju inte minst när man sitter hos frisören.. Min frisör står o plattar ut mitt hår medan hon i stolen bredvid ber om permanent..

Jag har självlockigt hår o ibland är det s-jobbigt verkligen! Det går ju inte att styra alls, håret har en egen vilja! O ibland är man toklockig på ett ställe o nästan rak på ett anant. Då är det skönt att dra fram plattången.. Annars använder jag en "creme" som hjälper reda ut håret för att få någorlunda kontroll över lockarna. O När det är fuktigt ute ska man inte tala om.. Urk! Jag blir som en pudel!.. Har numer långt hår, men för min del är det annars långt eller kortklippt som gäller allt därimellan är ingen ide att prova ens.. T.o.m min frisör instämmer i det.. Är glad att det blivit på modet med "naturliga lockar"..

• Jenko

Jag har alltid velat ha lockit hår, eller iallafall hår med självfall i.
    Mitt är spikrakt..såå tråkit. Dessutom är det som bebis hår, tunt o jättesvårt att göra något med det. Man måste preparera håret som sjutton för att överhuvudtaget kunna få till en lock med locktång..

• jajo

Gillar vågigt hår och stora lockar. Små lockar är inte så värst snyggt..

• Silence

Jag har också självlockigt hår, och vissa dagar hatar jag verkligen det! gaaah!
    särskilt när det är fuktigt eller om det tillochmed regnar ute!
    För man kan ju inte säga, (även fast man skulle vilja) "Ööö jag kan inte gå ut för det är så fuktigt ute-fukten förstör mitt liv" hahah
    Så självklart andvänder jag plattång!
    Men ibland är det lockigt och jag försöker trixa med det så jag ser ok ut allafall...
    Mitt hår ser bättre ut långt, om jag nu ska ha det lockigt.
    så nu håller jag på att spara ut det igen

En annan sak, dom som har rakt hår ska vara lycklig, för ni kan duscha och sen låta det själtorka och det ser schysst ut, en annan måste alltid tänka ett steg längre och kan inte vara så spontan hahah! fan jag är besatt av plattången
    Men så jädrans utseendefixerad är jag inte! hahaha

• Blem68

Jag har självfall och har aldrig gillat det...men nu bryr jag mig inte hur det ser ut för jag och håret har bråkat om vem som ska bestämma på morgonen, så nu blir det som det blir. Kan bara vara lite glad att en viss medecin tog bort korkskruvarna så nu e lockarna lite läääängre.
    Men de e väl både för o nackdelar med allt. Så varför inte gilla det man har

• Blem68

Tja..åt lite mycket medicin ett tag och då la sig det värsta av lockarna.

• tandsmycke

Åh lockar är så vackert!Om man ändå hade lockigt hår ^^,) .
    Jag har spikrakt tunt och svårformat hår. Hade verkligen velat vara lockig. Blir så avensjuk på er som är lockliga.

• Nuzzlan

...oxå ruskigt avundsjuk på dom som har lockigt hår, mitt är spikrakt och inte särskilt tjockt. Så det blir mest korta frisyrer för min del, trist.

• Tångräkan

Skulle vilja ha lockigare hår! Tycker det är så asfånigt att vi ska va så himla homogena här!

• Aiwendil

Jag älskar mitt lockiga hår!

Svar på tråden Är det fult med lockigt hår?