• Elli47

Packlista för solsemester

Hur länge ska ni vara borta? Jag skulle rekommendera dig att ta med lite tvättmedel så du kan skölja upp en del kläder. Jag brukar även ta med kläder som är lite halvrisiga (att ha på stranden t ex) som man sedan kastar iväg och på så sätt får plats med mer i väskan på väg hem!

Funderar på en sak också, behövs verkligen pyjamas? Det brukar vara varmt och då är pyjamas inte roligt...

Jag tror knappast att dina barns packning väger mer än 20 kg tillsammans och i regel brukar man få ha 20 kg per person när man åker på charterresor!

Hoppas ni får en fin semester!

• Elli47

Oj om ni bara ska vara borta en vecka så bli det nog för mycket kläder! Tänk på att på dagarna när man är på stranden, vilket jag gissar att ni ska, så kan man ha samma shorts och tröja i flera dagar, man har dem bara när man går till och från stranden ändå. Vi brukar göra så! När vi var till Thailand för några år sen så var vi fyra personer varav 2 barn (då 4 och 7 år), vi hade två ryggsäckar med allt vårt pick och pack för nästan en månad! Ryggsäckarna vägde 27 kg tillsammans! Men då tvättade vi kläder, kastade en del och köpte lite nytt också.

Svar på tråden Packlista för solsemester