• Buzaan

Snus & gravid

Har alltid sagt att den dagen jag blir gravid ska ja sluta snusa..
    Jo men de var ju lättare sagt än gjort kan ja lova hehe..
    Snusar catch mini orginal o har gjort sen några år tillbaka, har iofs minskat "prillorna" jämfört med innan ja visste att ja var gravid, men o sluta helt än är svårt..
    Har märkt att om ja inte tar min morgon "prilla" så kommer inte magen igång på samma sätt som om ja tar en..
    Min pojkvän tittar surt på mej varje gång ja tar en "prilla" men de är inte lätt o vara utan o inte får man ta avväjande saker heller då de skadar mer har ja hört..
    Ska fråga bm när ja ska dit 21:e April på hälsosamtal o se va hon säger om de hela, känner ju dom som rökt hela sina graviditeter oxå..
    Jag vill försöka sluta o jag är ju på god väg oxå :)

Är jag den enda som är gravid i v.7 6+2 som har dessa beskymren?

• Svar på tråden Snus & gravid
  • Buzaan

Jo de finns de, frågan e om dom funkar :P
    Har hört att de e mkt socker i onico´s??

• Takhiza
    Buzaan skrev 2009-04-17 11:46:54 följande:
    Jo de finns de, frågan e om dom funkar :PHar hört att de e mkt socker i onico´s??
    Man vet ju aldrig innan man provat
    Oavsett om det är mycket socker i onico´s så är det bättre än med nicotin
  • kärålajn

Jag hade snusat i 5 år när jag började vänta sonen.
    Kämpade å kämpade å slutade helt när jag var i v. 14-15 nånting.
    Det ÄR lättare sagt än gjort men vill man så kan man. :)
    Jag körde på nikotinfria snus varvat med vanliga prillor å minskade på intaget dag för dag tills jag helt var "fast" i nikotinfria. Dessutom hade jag det hemska illamåendet å då var man inte heller så sugen på en snus när man just kräkts.
    Höll upp med snuset i 1½ år, men nu är jag fast igen!
    Nåväl, bara att sluta när nästa ungen ska till å bakas. :)
    Du kommer fixa det, no worries!

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • kärålajn
    Buzaan skrev 2009-04-17 11:46:54 följande:
    Jo de finns de, frågan e om dom funkar :P Har hört att de e mkt socker i onico´s??
    Onico kräktes jag mer av när jag körde på dom!
    Vet inte om detta snus finns överallt men fråga efter XQ (Excuse).
    Smakar mumma! Lite mint å Jenka över det hela.

www.snusanikotinfritt.se/default.asp
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • LizzieT

Det är lika mycket socker i nikotionfritt snus som det är i kola, så då kan man lika gärna stoppa upp en kola under läppen. Det lär förstöra tänderna efter ett tag =P

• JackieDaniels

Grattis till din graviditet! Det här med snuset är en riktig förbannelse att lägga av med. Jag slutade snusa strax efter jag fick plus på stickan och det var inga roliga två veckor som följde efter det. Värst var inte suget utan den dåliga sömnen som kommer sig av abstinensen. Men det går! Jag skippade de nikotinfria snussorterna men använde färskriven ingefära under läppen när suget var som värst. Lycka till!

• Buzaan

Okey :) Ja man kanske ska testa i riva ingefära o lägga under hehe :) Ingefära är ju bra mot mycke annars oxå så testa skadar ju inte..
    Men vanliga tuggummin e väl inte farligt o tugga?? Brukar lägga upp de oxå när suget kommer ibland o de hjälper för stunden iaf :D

• Trebuh

Nej det är inte lätt. Men gör allt du kan för att sluta.

Jag är snusare som senaste halvåret bott utomlands och då rökt istället.

Jag kämpade som en galning för att sluta röka, i slutet rökte jag ett bloss ngn gång per vecka. Men jag hade så dåligt samvete så fy... innan v 12-13 var över hade jag äntligen gett mig med min rökning.

Men tänk å komma hem t Sverige igen å få känna snuslukt... puh... DET var jobbigt...

Men håll på dig och ja, tuggummi funkar faktiskt mot snus-suget.

Lycka till!

Svar på tråden Snus & gravid