• Buzaan

Snus & gravid

Har alltid sagt att den dagen jag blir gravid ska ja sluta snusa..
    Jo men de var ju lättare sagt än gjort kan ja lova hehe..
    Snusar catch mini orginal o har gjort sen några år tillbaka, har iofs minskat "prillorna" jämfört med innan ja visste att ja var gravid, men o sluta helt än är svårt..
    Har märkt att om ja inte tar min morgon "prilla" så kommer inte magen igång på samma sätt som om ja tar en..
    Min pojkvän tittar surt på mej varje gång ja tar en "prilla" men de är inte lätt o vara utan o inte får man ta avväjande saker heller då de skadar mer har ja hört..
    Ska fråga bm när ja ska dit 21:e April på hälsosamtal o se va hon säger om de hela, känner ju dom som rökt hela sina graviditeter oxå..
    Jag vill försöka sluta o jag är ju på god väg oxå :)

Är jag den enda som är gravid i v.7 6+2 som har dessa beskymren?

• Svar på tråden Snus & gravid
  • Buzaan
    kärålajn skrev 2009-04-17 11:51:41 följande:
    Onico kräktes jag mer av när jag körde på dom! Vet inte om detta snus finns överallt men fråga efter XQ (Excuse). Smakar mumma! Lite mint å Jenka över det hela. www.snusanikotinfritt.se/default.asp?category...
    Var in o kika på den sidan o beställde hem 2 olika sorter :) Gick o beställa via nätet hehe :)
  • vårvinter

Jag väntar andra barnet och har snusat med båda i början av graviditeten. Men första så slutade jag ganska snabbt och enkelt. Men nu när jag skulle sluta drog jag ut på de väldigt länge. Testade att trappa ner men de gick inte. Jag övergick till onico vanlig portion och sen ner till mini och slutade helt med de i v 19-20. Jag peppar mig själv med att tänka på barnet i magne, blodtillförseln minskar, kärlen drar ihop sig. m.m. lär dig allt de negativa med att snusa för barnet så ska du se att de går lättare. och tugga mycket toy eller ät frukt. vad som helst för att slippa snuset. även om onico innehåller socker och är farligt för tänderna så är de bättre för barnet. och snus är ju inte heller bra för tänderna.
    Lycka till!

• banana

Jag lyckades sluta snusa i början av graviditeten tack vare illamåendet, men nu i v 26 är begäret tillbaka...morr....Onico osv sabbar tänderna och man har redan dåliga tänder när man är gravid så det låter jag bli. Hörde igår att nikotin kan ge barnet ADHD...

• mallan1973

Jag råkade vara i London precis då jag blev gravid...och där kan man ju inte köpa snus. Jag tog det som ett tillfälle att sluta(visste inte att jag var gravid). När vi kom hem så började jag med Onico, men började att må illa av det och en massa andra grejer...:)
    Du kanske kan testa Onico och sen borsta tänderna jättemycket varje dag.
    Om du har "tur" så kanske du snart börjar må illa och t o m illa av snuset. För vissa blir det så. Kunde själv inte dricka kaffe förrän jag var i femte månaden.
    Hoppas att du hittar ngn bra lösning. Vill egentligen inte låta som ngn moraltant, men det är ju bra om du kan försöka avstå från snuset under graviditet och amning(om man ammar alltså) :)
    Lycka till!!!!!!!

• gink

Onico innehåller inget tillsatt socker utan bara det som finns naturligt..Det är ingen fara för tänderna att använda det om man borstar tänderna som vanligt morgon och kväll, Hjälpte mig att suta nästan helt utan problem!

• musli

Jag snusar Choice, Jämtländskt nikotinfritt snus. Innehåller inget socker och Smokey som jag använder är dessutom det enda kravmärkta nikotinfria snuset.

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Buzaan

Okey, ja jag ska försöka sluta så fort ja kan :) Hoppas på o slippa illamåendet iaf, o ja lovar er alla att ja ska sluta me snusen då man vet att de skadar.. =)
    Tack för tipsen :)

• Förälskad

Jag snusar Onico och det funkar hur bra som helst.. Min brorsa som har snusat i 15 år minst snusar också Onico. Nu finns det inga undanflykter TS ;)

• LilaRos

Hejsan. Ser att många nämnt onico. Jag är gravi i vecka 5 och snusar onico. I går vart jag såååååå sugen på en riktig snus. Så jag snodde en av sambons och sög glatt på den.. Det skulle jag inte gjort för på vagnen till stan mådde jag sååå illa. Så håll dig borta från den vanliga snusen någon sag bara, det räcker..

Men visst,,, onico smakar rengöringspedel :S

• Förälskad
    LilaRos skrev 2009-04-27 08:22:37 följande:
    Hejsan. Ser att många nämnt onico. Jag är gravi i vecka 5 och snusar onico. I går vart jag såååååå sugen på en riktig snus. Så jag snodde en av sambons och sög glatt på den.. Det skulle jag inte gjort för på vagnen till stan mådde jag sååå illa. Så håll dig borta från den vanliga snusen någon sag bara, det räcker..Men visst,,, onico smakar rengöringspedel :S
    Tycker du det? Jag tycker det är det aboslut bästa nikotinfria snus som finns. Det blir inte till 100 % exakt samma som "riktigt" snus men det är absolut ett bra alternativ. Har du provat alla smaker?
Svar på tråden Snus & gravid