• Tildus1

Vår hund bet en annan hund

Behöver er verkligen nu.......

Vår hund har 2 ovänner,man kan ju ej älska alla.
    Idag stog hon bunden på framsidan,vi satt också där,en av ovännerna går förbi med sin husse,vår hund på 6 år,är golden retriver,sliter sig,och innan vi får tag på henne,så har hon hunnit bita den andra hunden i höften.
    Vår hund fick en skada i örat.

Innan vi fick reda på att deras var skadad,så bad vi så mycket om ursäkt,och ägaren sa att allt var lugnt,ingen skada,sen kom han efter 1 timme och sa att hunden var skadad och de var tvugna att åka till djursjukhuset med honom,han behövde få antibiotika och krage,vi bad om ursäkt igen och sa,att det är bara att meddela oss vad allt kostar,vi betalar ju givetvis,ägaren är skit sur,som jag mycket väl förstår,känslan vi fick av han var att han tyckte vi skulle avliva vår hund.

Min fråga nu,skulle ni avlivat er hund???

Detta var första gången........
    Hjälp oss,alla olika åsikter är uppskattade,

..........

• Svar på tråden Vår hund bet en annan hund
  • JoWiAn

varför avliva hunden?? Detta är ju normalt att de slåss lite häftigt ibland.

• MiaP

Nej, tycker absolut inte ni behöver avliva er hund för detta. Dessutom har ni uppträtt helt ok mot de andra och erbjuder betalning och har dessutom bett om ursäkt. Vad mer kan ni göra?

Skaffa bättre lina att binda vovven i så går det säkert jättebra!

• Hanniz84

verkligen inte...
    min ena hund har hamnat i slagsmål ett par gånger... men sånt händer ju..  o inte skulle jag avliva henne för det.., senast hamna hon i bråk m svärmors hund.. så den fick åka in o operera tassen... men det va ju dom båda som slogs...
    skulle hon däremot anfalla en människa så skulle jag kanske börja tänka lite annorlunda...

• Tildus1

Tack gode gud för era svar,gråter nu av lättnad,kan låte tramsigt,men detta är första gången det händer,och man blir ju chockad själv!!!!!!
    TACK

Hon har aldrig anfallit någon människa!!!!

• chally

Ägaren av den andra hunden blev nog bara chockad och framstod därför som arg. Det kommer gå bra ska du se. Dessutom så är det sånt som ibland händer i hundvärlden, dom kan ju inte riktigt kommunicera sina aggresioner som vi människor kan. Var lugn!

• Hanniz84
    Tildus1 skrev 2009-04-17 19:03:55 följande:
    Tack gode gud för era svar,gråter nu av lättnad,kan låte tramsigt,men detta är första gången det händer,och man blir ju chockad själv!!!!!! TACK Hon har aldrig anfallit någon människa!!!!
    jag vet... det är hemskt när ens hund hamnar i slagsmål.. man blir aå chockad o rädd.. o får man sen skäll så blir det ännu värre...
    min hund va världens snällaste fram till för ett halvår sen, nu på senare tid har hon börjat att inte gilla andra hundar... hon e fort världens goaste m oss o alla andra människor, men hundar gillar hon sällan..
    så nu har jag ju stenkoll på henne, men olyckor händer ju... o det behöver ju inte alltid var så att det är min hund som springer fram till nån, häromdan kom den en lös hund fram till henne (hon kopplad) o hon blev förbannad...
    det är trist att jag inte längre kan ha henne lös m alla andra, men men... hon mår ju inte dåligt av att bara ha sina vänner ....
    (fast jag har en sån ras att allt e mitt fel... {#lang_emotions_dreamer}, även om jag så bara går förbi)
  • Tildus1

Ja,jag kan bara tacka,nu ska jag bara lugna min man här också.........

Får har säkrare lina.....eller så får hon bara vara i trädgården.

Kram till er!!!

• iii83

nääää hundar slåss, revirtänk ät ju normalt! din hund är helt normal

• Mistys Daisy

Min mamma hade en hund som bet två hundar,ganska rejält, och hon kände sig aldrig säker ute med sin egen hund längre, så hon är i himmlen nu.
    Mycket för att mamma mådde verkligen piss, sjukskriven pga allvarlig sjukdom och orkade inte med bakslag helt enkelt, och vågade aldrig ha henne lös mera, rädd för vad folk skulle prata osv...
    Men jag tycker att hon gjorde fel ändå, för just dom två hundarna hon bet var just "ovänner" men andra hundar gick bra. Vi hade även en hund till hemma, absolut inga problem!

Så Nej, jag tycker inte du skall avliva din hund!!!!!!!!!

Kan även säga att de två hundarna hon slogs med betalade vi alla räkningar för och dom nämnde aldrig något om att hon skulle avlivas. Dom grät faktiskt när vi berättade att hon var borta... 

Krama om vovven nu!

• hmcc

Jag sitter är och blir stum över hur goldens har förstörts under åren.

En golden som sliter sig och biter en annan hund...jag får vatten på min kvarn hela tiden.

I detta fallet är det inte mycket att göra än att betala för det hunden gjort, sånt händer...det ska inte hända goldens, men som sagt det är inte ert fel att aveln har gått åt hel¤#"

Svar på tråden Vår hund bet en annan hund