Inlägg från: Mistys Daisy |Visa alla inlägg
  • Mistys Daisy

Vår hund bet en annan hund

Min mamma hade en hund som bet två hundar,ganska rejält, och hon kände sig aldrig säker ute med sin egen hund längre, så hon är i himmlen nu.
    Mycket för att mamma mådde verkligen piss, sjukskriven pga allvarlig sjukdom och orkade inte med bakslag helt enkelt, och vågade aldrig ha henne lös mera, rädd för vad folk skulle prata osv...
    Men jag tycker att hon gjorde fel ändå, för just dom två hundarna hon bet var just "ovänner" men andra hundar gick bra. Vi hade även en hund till hemma, absolut inga problem!

Så Nej, jag tycker inte du skall avliva din hund!!!!!!!!!

Kan även säga att de två hundarna hon slogs med betalade vi alla räkningar för och dom nämnde aldrig något om att hon skulle avlivas. Dom grät faktiskt när vi berättade att hon var borta... 

Krama om vovven nu!

• Mistys Daisy

Känner igen det att inte den andra ägarn ska ta det på sin försäkring, men jag e ganska säker på att våran försäkring tog det, dock inte medicinerna i fortsättningen.

Men det har inte kommit upp i självrisken ännu va?

Är jag totalt ute och cyklar om hemförsäkringen är inblandad?

• Mistys Daisy

Oops, det har jag ingen koll på, det var ju mammas hemförsäkring, men hunden hade iallafall Agria Bas.

• Mistys Daisy

Håller tummarna!
    Kolla i deras hemsida!

krama vovven!

• Mistys Daisy

Våran hund bet i princip av överkäken på den andra hunden så hon fick bara äta mjukmat de närmaste månaderna, och vi visste att den hunden gillade ostbågar, så vi köpte ostbågspåsar och skrev oxå ett litet brev!

• Mistys Daisy
    Tildus1 skrev 2009-04-20 12:53:01 följande:
    Vår ansvarsförsäkring tar det,så det är självrisken vi behöver betala,tack för det!!!
    Härligt!!!!
Svar på tråden Vår hund bet en annan hund