Inlägg från: JBC |Visa alla inlägg
  • JBC

Vår hund bet en annan hund

Tildus1 skrev 2009-04-17 20:37:10 följande:
    Hej,har nu pratat med hundägaren igen.......... På djursjukhuset säger de till den ägaren att inte de ska ta det på deras försäkring för de förlorar bonus på deras hund,och vårt försäkingsbolag säger att inte vår gäller för detta, har någon varit med om detta innan....vad är rätt??? Det hade blivit ca 1 cm djupt sår,och den ska ha pencillin och tratt,än så läng är notan på 2300 kr,så det är ju ok,men ska inte de ta det på sin försäkring???
    Jag hade aldrig tagit på min försäkring att en annan hund hade bitit min! Varför ska jag stå och betala för någonting som inte är orsakat av min egen hund? Skadan ska inte heller gå på din hunds försäkring utan på din ansvarsförsäkring som finns i hemförsäkringen. Har vart med om detta förut....

Skulle inte rekommendera att avliva eran hund, men däremot ha den under bättre uppsikt. Ett koppel eller halsband som kan gå av är för mig inte bra uppsikt och jag antar att mannen med den andra hunden inte gick på eran tomt utan utanför denna. Är ni inte säkra på att någon av eran hunds "ovänner" helt plötsligt går förbi så är det kanske dags att helt enkelt ha hunden inne eller sätta upp ett staket tillräckligt högt för att inte kunna hoppas över.
Svar på tråden Vår hund bet en annan hund