Inlägg från: Lequisha |Visa alla inlägg
  • Lequisha

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

utlandsmamman.blogg.se

Återkommer med eventuella åsikter om era bloggar senare ikväll.

• Lequisha
    Laire skrev 2009-04-19 12:00:44 följande:
    Ett tips för att få bedömning är att ge bedömning *hintar*Det är många som vill ha men få som faktiskt ger, vilket blir lite synd
    Härjar magsjuka här i huset så jag återkommer med mina bedömningar.
  • Lequisha

theatrocious.blogspot.com/
    Jättefin header. Gillar överlag färgerna i bloggen som är milda mot ögat. Det stör inte heller på något sätt läsningen, som även den är kanon.
    Inläggen varierar i storlek vilket jag gillar. Texten är bra skriven och du fångar läsaren.
    Jag är tyvärr inget fan av blogspot, annars hade du fått ännu mer ros

www.rodeback.blogg.se
    Snygg header och fin design överlag, även om färgen inte tilltalar mig.
    Bra typsnitt, lättlästa inlägg och bra med bilder. Gillar.

trasdockanmedms.blogspot.com/
    En av de finaste bloggdesignerna jag sett. Ändå funkar det inte riktigt tyvärr. Jag blir jättestörd av bakgrunden när jag scrollar, vilket gör att jag inte orkar koncentrera mig på läsningen. Synd eftersom dina inlägg faktiskt är intressanta och lättlästa. De fångar även mig som inte känner dig vilket inte alltid är det lättaste. Jättebra blogg som helhet.

misslaire.blogspot.com
    Bloggen är riktigt fin, dock är headern aningens för liten tycker jag. Och varför kan man bara läsa 3 inlägg per sida?
    I övrigt en snygg och lättläst blogg med fint språk.

unforgettable.blogg.se
    Designen är ok, även om blomrankorna på sidan gärna kunde få vara lite längre in i headern. Så som det är nu är de avhuggna och det ser inte så snyggt ut. Annars ok.
    Texten är för liten och komprimerad så det blir jobbigt att läsa. Jag saknar även en liten beskrivning om dig. Vill gärna veta vad det är jag läser.

thestoryinside.blogg.se
    Det enda jag hittar att risa är för en gångs skull att det är för mycket bilder. Dock förstår jag ju syftet med dem, men som ny läsare som inte känner dig blir det lite jobbigt. Även om Liam är riktig liten sötnos
    En kanonblogg på alla sätt och vis i övrigt. Älskar designen.

workingmom.blogg.se
    Jag gillar inte rött tyvärr, tycker att hela sidan blir jobbig för ögat. I övrigt är designen ok, stilren och enkel.
    Men inläggen är bra. Bra blandning av text och bilder, lättlästa inlägg. Till och med jag som inte känner dig, tycker att din blogg är intressant att läsa. Jag återkommer gärna.

badhusgatan.blogg.se
    Enkel och stilren design vilket är fint. Dock stör det mig lite att blomman sitter precis i mitten. Symmetri är inte alltid bra.
    Dessutom är texten alldeles för liten vilket gör att jag inte orkar läsa. Och det är lite synd eftersom bloggen verkar lovande.

bambinidolce.blogg.se
    Vet inte om det ska vara så, men jag ser OM, arkiven samt länkar allra längst ner på sidan. Under inläggen. Vilket blir helknasigt tycker jag.
    I övrigt en jättefin och välskriven blogg. Saknar dock lite "hjärta" i texten.

Så, det var en del Återkommer med eventuellt fler bedömningar senare.

• Lequisha

Sara och Henrik skrev 2009-04-20 18:02:37 följande:

Skulle gärna få lite ris och ros om min blogg:sarajohanna.blogg.seJag skriver mycket om min och dottern Emelindas vardag. En del bilder.Risa och rosa mig gärna.
    Superfin blogg! Dock är jag inte förtjust i alltför starka färger, då jag tycker det blir jobbigt att läsa. Men det är nog mer min personliga smak än "fel" på bloggen.
    Tycker dina bilder är väldigt fina och du får till en bra blandning mellan dessa och text.
  • Lequisha

Skönt Hemma skrev 2009-04-20 21:56:43 följande:

Jag vill gärna ha både ris och ros angående min blogg. Var helt ärliga åt båda hållen är ni snälla ;)skonthemma.blogg.se
    Underbar blogg! Det blir bara tonvis med rosor från mig.
  • Lequisha
    littlemum skrev 2009-04-22 23:14:53 följande:
    Leif Waldemark skrev 2009-04-22 22:49:28 följande:
    Hahaha jag hann bli lite arg... Har inte skänkt en tanke till designen... fastnade i innehållet.
    Och visst är det väl egentligen så en blogg ska vara .

Hursomhelst, genialt sjukt
  • Lequisha

theatrocious.blogspot.com/
    www.rodeback.blogg.se
    trasdockanmedms.blogspot.com/
    misslaire.blogspot.com
    unforgettable.blogg.se
    thestoryinside.blogg.se

www.memorian.blogg.se
    www.nogg.se/jessina
    workingmom.blogg.se
    www.lillavannen.blogspot.com
    badhusgatan.blogg.se
    beabus87.blogg.se
    bambinidolce.blogg.se
    danitrass.blogspot.com
    smillatankar.blogspot.com/charl0ttek.blogspot...
    maiilan.blogspot.com/
    sarajohanna.blogg.se
    lillafreja.blogg.se
    mamsensblogg.blogspot.com
    annaholmros.blogg.se
    mansondust.wordpress.com
    elsklingen.se
    geshiia.blogg.se/
    listoplisto.blogspot.com
    hannamattisson.blogspot.com

• Lequisha

Jag tog alltså bort min från listan

• Lequisha

Det känns ju inte helt juste att ta över någon annans tråd på det sättet. Fast TS kanske har okejat?

• Lequisha
    penelope skrev 2009-04-29 19:20:18 följande:
    Det var jag och en till i tråden som pratade om att det just är synd om dem som ligger i listan och försvinner bakåt hela tiden. Så vi ville vara snälla och göra på det här viset så alla fick vara med överst.Inget illa mot TS. Kan inte tänka mig att hon tycker det är en dålig idee.Men tvingar ingen att gå över dit om man tycker det är mer ojuste än snällt ;)Ska jag ta bort dig från listan då, eller?
    Jag gjorde det för några dagar sen, men det var nog någon som missade det Så det är helt ok.
  • Lequisha
    penelope skrev 2009-04-29 20:37:49 följande:
    För att inte dela upp det här på två olika "läger" så valde jag att ta bort den nya tråden jag startade, även om vi var många som tyckte det var en bra ide från början. Kanske kan TS ta upp iden istället?!
    Oj, såg denna nu.
    Var inte meningen att starta något rabalder över det hela. Var bara min egen reflektion, inget illa ment mot någon.
  • Lequisha
    Willhellmina skrev 2009-05-03 21:41:54 följande:
    A href="utlandsmamman.blogg.se/">utlandsmamman.blogg.se/ Lättläst och bra skriven. Vill ju veta vad som händer nu!! Gillar headern skarpt!
    Hoppas det blir rätt nu i citeringen
    Tack!
    Vi har fortfarande internet av någon anledning, men har fullt upp med packning så jag hinner inte direkt skriva. Har inga nyheter heller gällande läget, men så fort vi vet något uppdaterar jag vid första bästa tillfälle.
    Kram på er alla så länge.
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.