• Schnooglewookiemush

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Jag vet inte om det funnits nån liknande tråd, men jag chansar.
    Länka till din blogg; så får vi andra ge ris och ros. Ge tips om det finns något man kan förändra, t.ex. layouten, färgval, fonts etc.

Jag kan börja.

theatrocious.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-18 21:30
    För enkelhetens skull så har jag skapat en lista (finns i tråden) med alla bloggar som vill få lite ris och/eller ros.
    På så vis tappas inte någon blogg bort bland mängden. Vill man få sin blogg bedömd så kopierar man listan, och skriver ner sin egna bloggadress efter alla andra adresser.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:03
    Här handlar det om att ge och ta!
    För att få sin blogg bedömd, måste man även vara med och bedöma de andra bloggarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 12:44
    Till de som vill ha hjälp med blogspot.com

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m42879602.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-03 11:21
    Nu är det nya tag som gäller!

Vill du få din blogg bedömd, så börja först med att bedöma andras bloggar i den här tråden (några stycken, minst).
    Sedan skriver du upp dig på listan här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m43591437.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 22:50

Det är många som inte följer reglerna och skriver upp sig på listan innan de bedömt bloggar, och till och med utan att bedöma några bloggar övh.

NY REGEL!
    SKRIV ER BLOGG I ETT ENSKILT INLÄGG I LISTTRÅDEN. JAG KOLLAR UPP OM NI BEDÖMT NÅGRA BLOGGAR, SEN LÄGGER JAG PERSONLIGEN IN ER BLOGG I LISTAN!
  • Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.
  • Mizca

Har nu kikat in på din blogg. Detta var en sådan blogg jag hade stannat till vid om jag hade sett den hos någon annan eller via bloglovin/mer-trafik osv.
    Jag fastnade för designen och att bloggen var lätt att manövrera om man säger så..
    Lättläst och det älskar jag men lite mer bilder hade vart kul.. Nyfiken på din familj ;)

Någon som vill säga några positiva eller negativa ord om min blogg: www.rodeback.blogg.se

• Schnooglewookiemush
    Mizca skrev 2009-04-18 11:20:40 följande:
    Har nu kikat in på din blogg. Detta var en sådan blogg jag hade stannat till vid om jag hade sett den hos någon annan eller via bloglovin/mer-trafik osv. Jag fastnade för designen och att bloggen var lätt att manövrera om man säger så.. Lättläst och det älskar jag men lite mer bilder hade vart kul.. Nyfiken på din familj ;) Någon som vill säga några positiva eller negativa ord om min blogg: www.rodeback.blogg.se
    Lite mer bilder i inläggen?
    Är dålig på att lägga ut bilder, sen har jag fått för mig att folk tycker att det är jobbigt när man lägger ut en massa bilder.
    Men kanske har fått en fel uppfattning, vet inte varför jag fått för det.

Jag är rätt nöjd med min egna design. Tycker dock inte så mycket om stjärnorna i headern, men blev övertalad av min syster att ha dem.
  • Schnooglewookiemush
    www.rodeback.blogg.se

Jag tycker din blogg har en bra design. Kanske lite för hög header för min smak. Jag tycker inte om färgen i bakgrunden, men det är absolut inget som stör mig. Det är bara min personliga smak.
  • FL Lisa
    AtroCious skrev 2009-04-18 10:55:22 följande:
    Jag vet inte om det funnits nån liknande tråd, men jag chansar. Länka till din blogg; så får vi andra ge ris och ros. Ge tips om det finns något man kan förändra, t.ex. layouten, färgval, fonts etc. Jag kan börja. theatrocious.blogspot.com/
    Nu har jag också kikat in på din blogg och håller helt med Marica om att det är en mycket snygg blogg. Gillar speciellt delen med information om dig själv. Att du valt en font som ser handskriven ut och jag gillar även delen som visar de olika kategorierna....dock stör jag mig lite på att några av bilderna i headern verkar ha tappat sina proportioner när man förminskat dom.

Angående bilder så kan jag säga att jag personligen älskar bilder i inläggen. Orkar inte läsa annars
  • Mizca

När jag ibland har frågat på min blogg om man skall skriva om och sådär så är det många som tycker att man skall lägga in bilder i inläggen, men jag är lika dålig på det ändå. Det går i perioder!

Detta är den bästa designen jag har haft (kan inte göra dom själv, men har fått några gjorda åt mig av underbara människor) men kan nog hålla med om att headern är lite för hög!

• Schnooglewookiemush
    FL Lisa skrev 2009-04-18 11:47:52 följande:
    Nu har jag också kikat in på din blogg och håller helt med Marica om att det är en mycket snygg blogg. Gillar speciellt delen med information om dig själv. Att du valt en font som ser handskriven ut och jag gillar även delen som visar de olika kategorierna....dock stör jag mig lite på att några av bilderna i headern verkar ha tappat sina proportioner när man förminskat dom. Angående bilder så kan jag säga att jag personligen älskar bilder i inläggen. Orkar inte läsa annars
    Ja, jag stör mig lite på att vissa av bilderna ser lite konstiga ut. Men eftersom jag precis bytt blogg, och ville ha en fungerande design tills vidare så lät jag det vara så.

Ni tycker inte att designen ser halvfärdig ut?
  • FL Lisa
    AtroCious skrev 2009-04-18 11:58:39 följande:
    Ja, jag stör mig lite på att vissa av bilderna ser lite konstiga ut. Men eftersom jag precis bytt blogg, och ville ha en fungerande design tills vidare så lät jag det vara så. Ni tycker inte att designen ser halvfärdig ut?
    nä jag tycker inte den känns halvfärdig. Jag gillar enkelt och stilrent. Men det är ju min personliga åsikt
  • Schnooglewookiemush
    FL Lisa skrev 2009-04-18 12:00:56 följande:
    nä jag tycker inte den känns halvfärdig. Jag gillar enkelt och stilrent. Men det är ju min personliga åsikt
    Jag tycker att bloggar ska vara rätt enkla och stilrena, men det är ju alltid tråkigt med en... tråkig design.
    Har rätt höga krav när det gäller min egna blogg.
  • littlemum

Jag vill gärna ha lite tips på hur jag kan förbättra min blogg. Är helt nybörjare så jag har så dålig koll på vad man kan göra. Jag gillar när det är enkelt och stilrent men vill inte att det ska bli tråkigt för den saken skull...

trasdockanmedms.blogspot.com/

• Schnooglewookiemush
    littlemum skrev 2009-04-18 12:14:45 följande:
    Jag vill gärna ha lite tips på hur jag kan förbättra min blogg. Är helt nybörjare så jag har så dålig koll på vad man kan göra. Jag gillar när det är enkelt och stilrent men vill inte att det ska bli tråkigt för den saken skull... trasdockanmedms.blogspot.com/
    Jag tycker din design är tråkig, samtidigt som den känns plottrig. Tyvärr.
    Jag tycker inte din bakgrund, jag tycker att den tar fokus från själva texten. Jag tycker du ska försöka hitta en mer neutral bakgrund, och försöka jobba fram en riktig header.
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.