Inlägg från: CeeKaay |Visa alla inlägg
  • CeeKaay

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Risa och rosa gärna min om någon har lust att tycka till...

www.ceekaay.blogg.se

• CeeKaay

Ska försöka mig på det här nu då... :)

annaholmros.blogg.se
    Ris: Extremt liten text på länkarna.
    Ros: Personligen är det här en sån blogg som jag gillar! Både design och text.

geshiia.blogg.se/
    Ris: Jag uppfattar den som ganska rörig och inte helt klar uppe vid headern med länkarna.
    Ros: Fina bilder och rolig utsmyckning i inläggen!

nevertheless.webblogg.se/
    Ris: För ljus färg på länkarna. Man ser knappt vad det står. Skulle gärna ha snäppet större text eller en annan stil som passar bättre till mindre teckenstorlek.
    Ros: Älskar headern!

OBSERVERA att detta är bara vad JAG tycker. Det betyder absolut inte att alla tycker så. :)

Ha en bra dag!
    Vart signar jag upp min blogg på listan? *förvirrad*
    www.ceekaay.blogg.se

• CeeKaay
    nanneN skrev 2009-05-08 14:20:42 följande:
    www.nevertheless.webblogg.se Tråkig och svartvit, otroligt dålig font.Renderar dessutom inte alls bra i min browser (firefox).www.vetterberg.com/emptyhelmet/En av få som ser ut att vara skolad i design!Matchande färgtema, bra kontrast, vilande och behagliga toner.Övergripande mycket bra val av fonter!Unik design, personligt och nytänkande, ser inte alls ut som alla andra.Lite "casual - I dont care" attityd över hela siten, vilket jag personligen inte gillar, men att det är koncist och konsekvent och går igen i såväl design som text ger pluspoäng.Rent och snyggt, allt oväsentligt antingen borttaget eller gömt i designen på ett sätt som gör att det inte stör läsaren men är lätt att hitta om man letar efter det.Personligen inte en site jag skulle besöka igen, men rent designmässigt så är den ett skolboksexempel på precis hur det ska se ut! Nån har antingen läst på eller gått en kurs, eller har en helt onaturlig känsla för design!WWW.MINMOA.SEAlldeles för rosa och puttenuttigt för mig, men är det sitens tema så är det ok. Renderar inte korrekt.Ingen klar avgränsning mellan navigering och innehåll gör sidan rörig.Finns potential, men har en bra bit kvar.fidelisadurnam.blogspot.com/Urdålig font.Väldigt störande bakgrund, när ska folk förstå att transparenta fält över en fixerad bakgrund inte är en bra ide?Nånting i färgschemat stämmer inte, kan inte sätta fingret på det men det ger en jobbig känsla.Får känslan av att jag förstår vad du försökt skapa, och iden är bra, men du har missat en del på vägen.mammajennifer.blogg.seRenderar felaktigt, eller så är helt enkel designen otroligt dålig.Känns avslagen och livlös, ger inga intryck överhuvudtaget.Allt känns bara dött.memorian.blogg.se/Riktigt bra!Bra färgtema, bra kontrast. Headerbilden kunde vara mörkare för att matcha resten av siten, just nu stör den lite eftersom den inte har samma färgton som allt annat.Lås bakgrunden så den scrollar med! Blev väldigt besviken när jag började scrolla och fjärilarna totalt förlorade sin fina placering.Ta bort bloglovin grejerna, för guds skull! Även om resten av siten ger 10 pluspoäng så får du nog 20 minus bara pga det!Fonten är inte bra, byt font till en webanpassad font och du får en helt ok site.WWW.CEEKAAY.BLOGG.SEInte illa. Gillar personligen inte bakgrundsfärgen, men det är nog min personliga smak, jag kan inte säga att den är fel.Snygg header som smälter bra in med resten av sidan, ser inte bara ditsatt ut som den brukar göra på dom flesta bloggar. Gemet ger en snygg och personlig touch.Gillar inte att texten i vänsterspalten är centrerad. Centrering är för rubriker, inget annat.Bra val av font, inte mycket att säga där.Och även om det egentligen inte hör till design, så är det otroligt skönt att se någon som kan använda fetstil och styckesindelning i en text på ett korrekt sätt! Det gör det så mycket mer lättläst, tack för det! :)
    Tack så jättemycket för kritiken!!
    Det där med länkarna håller jag på att krångla med, men det vill sig inte riktigt. Har pillat något med koderna så att det blir helt galet när jag försöker fixa till det.

Men det står med på "att-göra-listan". :)
    TACK än en gång!
  • CeeKaay

Hmm...är det bara jag som ser att rubrikerna på inläggen faktiskt är lika stora? På min dator ser dom "normala" ut... Hmm, skumt...

Ajaa...någon som vet hur kodningen är för att få samma storlek i alla webläsare?
    :)

www.ceekaay.blogg.se

• CeeKaay

Har ändrat mellanrummet på länkarna och vid menykanten. :)

• CeeKaay
    Mizca skrev 2009-05-09 13:01:15 följande:
    ceekaay.blogg.se/ - Har faktiskt inget ris att dela ut. Detta är en smågalen design som passar på innehavaren. Har läst bloggen lite då och då och tjejen är ju underbar ;)familjenkorb.blogg.se/ - Jättetrevlig design. Gullig med ungen som "pratar".. Rolig idè.Jag gillar bloggen för det mesta men det är synd att dina länkar i raden under headern halvt är överlappade av det senaste inläggets rubrik.Hade också vart snyggare om bakgrundsbilden hade vart hel och inte uppdelad som den är nu.
    Åh man tackar... :)
    *kramar om*
  • CeeKaay

Jag fortsätter väl att tycka till lite om olika bloggar. :)

princessnoorah.blogg.se/
    Gillar upplägget. Designen är ren och fin. Det enda jag skulle ändrat på är den kursiva texten (men detta är självklart en smaksak) och skulle kanske ha satt en eller två bilder till i headern. I det stora hela; en blogg i min smak. :)

himmelohelvete.se/wp/
    Gillar den här också. Det enda som stör lite är att headern är uppdelad, men inte mellan inläggsdelen och menysidan. Annars ingenting. :)

ninniyesthatsme.blogspot.com/
    Brukar vara hyperallergisk mot blogspot designer, men jag älskar denna! Skulle kanske haft en mer personlig header med bilder, men jag älskar denna bloggen. :)

Det va allt för den här gången. :)
    www.ceekaay.blogg.se

• CeeKaay
    NiniMe skrev 2009-05-11 20:36:12 följande:
    VA vad glad jag blev... Saken e den att jag e ganska ny på de hela så jag håller på och lära mig hur man ska kunna göra den lite mer personlig med foto och sånt, hur jag ska kunna få de snyggt hehe men vad glad jag blev  Har precis fått en bloggdiss i en annan tråd om att mina inlägg fick h*n att stänga ner min blogg... Jag håller ju på och försöka sluta med dessa förkortningar o ida osv, blir lätt att de blir så när man har en bebbe som springer runt en hela tiden och vill ha ens uppmärksamhet och jag stavfel har jag nog i alla mina inlägg hahahaha
    Va så lite så. :) Jag gillade din blogg och kommer fortsätta snurra in där. :)
    Vet hur det är när man har en liten som vill ha ens uppmärksamhet konstant, men det är härligt. :)

Keep up the good work!
  • CeeKaay
    pepsigirl skrev 2009-05-11 21:23:44 följande:
    Det var liksom meningen att det skulle va så designen är nygjord för idag nämligen=)men skoj du gillade den annars TACKwww.himmelohelvete.se/wp
    Ja men då så. :) Haha.
    Men som sagt så gillar jag den!
  • CeeKaay
    HjärtatAlicia skrev 2009-05-13 23:39:54 följande:
    camomillan.blogspot.com -  mkt fin sida! Det enda jag har ris om är att du har två spalter med mycket i, jag tycker inte om det eftersom jag tycker det blir rörigt, men en smaksak ;PWWW.CEEKAAY.BLOGG.SE - Åhh vad personlig och sprudlande sida :) Blev glad av att titta på de "tokiga" bilderna :O) Inget ris, bara ros!beabus87.blogg.se - en smula tråkiga färger? Annars helt okmikaelajensen.blogspot.com/ - Fin header, annars en gnutta färglöstwww.holmlindqvist.se- Kul med färgerna, bra upplagd meny och läsvärd blogg!familjenkorb.blogg.se - lite rörigt med två menyer, lite jobbig bakgrund men headern var kanon :)sarajohanna.blogg.se - ta bort Live trafic feed rutan, blir ju inte alls bra med färgerna!maiilan.blogspot.com - fina färger och "mysig" blogg.. men du borde ha en linje eller något mellan menyn och inläggen.. dom går nästan ihop som det ser ut nu.. annars jättefint :) Brumma och Liam var supersöta :Dbambinidolce.blogg.se  Bara ros ;) Jättefint!
    Åh tack så mycket!!!

www.ceekaay.blogg.se
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.