Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.
Nåt som stör mig är att blommorna/växterna till höger i headern är "avskurna". Vore snyggare om man fått med hela dem; så att headern smälter in i bakgrunden, så som den vänstra sidan.
Hmm... Vill man bli få sin blogg...
Vill man få sin blogg bedömd menar jag givetvis. ![]()
Laire:
Jag tycker om din design, även om det känns lite för färglös för min smak. Skulle vilja få trixa med dina svart-vita bilder och göra dem mer... Utmärkande.
thestoryinside.blogg.se
Jag tycker headern är fin, det är otroligt vacker bild. Jag tycker dock att det känns väldigt tomt till höger av hela bloggen. Allt är åt vänster, och det är ekande tomt på den andra sidan.
Jag har väldigt svårt för kursiv text, även om du hade världens mest intressanta blogg så skulle jag inte läsa den... just på grund av texten.
Viss text är vit, vet du det? Går inte att läsa, eftersom bakgrunden är för ljus för vit text.
Tycker även att du ska börja med styckesindelningar, det blir inte lika jobbigt för ögonen när man läser.
utlandsmamman.blogg.se
Headern är kanon, dock så skulle jag ha tagit bort löven. Jag tycker att de förstör bilderna.
Jag skulle även ha valt en lite mörkare färg på texten i menyn.
Men det är i överlag bra färgval! Den gråa bakgrunden passar perfekt till headern.
Memorian:
Tycker inte om din bakgrund, den tar mer fokus än nåt annat. Headern ser rätt daskig ut, tack vare bakgrunden. Tyvärr.
charl0ttek:
Det var inte så mycket att bedöma.
En rätt neutral design, där det inte gjort så mycket.
Jessina:
Jag avskyr nogg.se, just på grund av att det inte går att göra en snygg blogg! Saker som rör sig i designen går nästan aldrig hem på en blogg, folk vill fokusera på texten och inte på nåt annat.
Bakgrunden är hemsk, får ont i ögonen. Nej, det blir bara ris av mig. Det kan du tacka nogg.se för.
Workingmom:
En rätt stilren blogg, men jag skulle vilja se något mer i headern än bara kvinnan.
Det hade blivit ros, om du hade valt en mer neutral bakgrund, gjort en "renare" header och haft kvar hela inläggsdelen+menyn.
För det såg fräscht ut. ![]()