Inlägg från: Geshia |Visa alla inlägg
  • Geshia

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

* Jag kör uppifrån och ner i listan, enklare så om fler lägger till sig i listan. :)
    * Jag skriver på ett "enkelt" sätt, vilket INTE betyder att det jag inte gillar är fult.
    * Jag skriver det jag tycker, annars är det ju meningslöst med denna tråd.

trasdockanmedms.blogspot.com

- Me LOVE din header!
    - Vet inte om jag gillar eller inte gillar att bakgrunden är svart.
    - Gillar din "signatur", lagom stor, snygg font/textstil.
    - Gillar att du tänker på att ha alla inlägg centrerat.
    - Gillar att du tänker på att ha en "ikon" framför varje ord/mening i en lista.
    - Gillar att du har videos och bilder, kan dock vara lite oftare. ;)

Extra PLUS för din goda smak på barnkläder. =)

Det jag ogillar behöver inte betyda att alla andra gör det också. :)
    ♥ Robin -99 & Liam -07 ♥ geshiia.blogg.se
  • Geshia
    * Jag kör uppifrån och ner i listan, enklare så om fler lägger till sig i listan. :)
    * Jag skriver på ett "enkelt" sätt, vilket INTE betyder att det jag inte gillar är fult.

misslaire.blogspot.com

- Jag gillar att du tänkt på färgerna, de passar ihop.
    - Jag gillar att man får se bilder på er i headern, gillar fonten i headern, men det känns ändå som något saknas i hedern. Men vad?
    - Jag gillar din "om mig"
    - Jag (läs jag) stör mig lite på att din text inte är "rak" (högerjusterad) i dina inlägg. Texten ser nästan lite "stökigt" ut med tanke på hur "ren" din blogg annars är.
    - Jag gillar att du har "the end + blomma i slutet". :)

Det jag ogillar behöver inte betyda att alla andra gör det också. :)
  • Geshia

unforgettable.blogg.se

- Din header är förstor för min smak, jag skulle inte haft med "stjärnorna" (eller vad det heter) och jag skulle försöka få lite mer skärpa i fotona (de i headern)  och så skulle jag ha alla i svartvitt.
    - Jag skulle nog testa en annan bakgrund då din blogg ser mörk ut. Kanske den rosa som finns i headern?
    - Skulle även byta färg till vitt där du skriver inläggen. (minns inte vad det heter)
    - Rubrikerna skulle jag ha vänsterställt istället
    - Mer radbrytningar i texten i inläggen.
    - Högerjusterad text vill jag med ha i inläggen. (lol jag är beroende av det tydligen)
    -
    Istället för att skriva om massa olika saker som inte hör ihop riktigt i inläggen så skulle jag själv skriva flera olika inlägg.
    - Jag skulle även ta bort understrykningarna på länkarna.
    - Mina besökare skulle jag fixa och bara ha de 3 som skulle kunna vara intressanta: Totalt, idag och online.
    - Dina bildlänkar till bloggtopp osv skulle jag lägga på rad i storleksordning.
    - Byta rss ikon till en i passandefärg. :)

Det jag ogillar/tycker behöver inte betyda att alla andra gör det också. :)

• Geshia
    Geshia skrev 2009-04-28 22:50:22 följande:
    * Jag kör uppifrån och ner i listan, enklare så om fler lägger till sig i listan. :)* Jag skriver på ett "enkelt" sätt, vilket INTE betyder att det jag inte gillar är fult.* Jag skriver det jag tycker, annars är det ju meningslöst med denna tråd.unforgettable.blogg.se- Din header är förstor för min smak, jag skulle inte haft med "stjärnorna" (eller vad det heter) och jag skulle försöka få lite mer skärpa i fotona (de i headern)  och så skulle jag ha alla i svartvitt.- Jag skulle nog testa en annan bakgrund då din blogg ser mörk ut. Kanske den rosa som finns i headern?- Skulle även byta färg till vitt där du skriver inläggen. (minns inte vad det heter)- Rubrikerna skulle jag ha vänsterställt istället- Mer radbrytningar i texten i inläggen.- Högerjusterad text vill jag med ha i inläggen. (lol jag är beroende av det tydligen)- Istället för att skriva om massa olika saker som inte hör ihop riktigt i inläggen så skulle jag själv skriva flera olika inlägg. - Jag skulle även ta bort understrykningarna på länkarna.- Mina besökare skulle jag fixa och bara ha de 3 som skulle kunna vara intressanta: Totalt, idag och online.- Dina bildlänkar till bloggtopp osv skulle jag lägga på rad i storleksordning.- Byta rss ikon till en i passandefärg. :)Det jag ogillar/tycker behöver inte betyda att alla andra gör det också. :)
    Oj blev inte riktigt ris och ros utan mer om hur jag skulle ha gjort. men tänk jag gillar/ogillar framför så blir det kanske mer ris och ros. :)
  • Geshia

Va sägs om att göra en egen tråd som länkas i TS till där man lägger till sig så slipper listan försvinna bakåt hela tiden..?

• Geshia

thestoryinside.blogg.se

- Gillar bilden på headern, superfin!
    - Gillar inte att headern är så stor.
    - Jag gillar info bilder + text om er och lillgrabben.
    - Jag gillar inte att rubriktexterna är så stora.
    - Jag gillar inte att du har på bara vissa "senaste inlägg", det ser kladdigt ut.
    - Jag gillar inte att google översättning ligger över dina infobilder + text.
    - Jag gillar inte att du skriver så mycket text utan radbrytning, det blir jobbigt att läsa.
    - Högerjusterad text gillar jag. ;)
    - Jag gillar att du har videos och bilder.

• Geshia
    AtroCious skrev 2009-04-29 22:48:51 följande:
    Jag har gett upp om den här tråden, då det inte funkar. Majoriteten skippar listan, och de flesta struntar i att kommentera andras bloggar.

nee inte ge upp din egen tråd. :( Jag tyckte tråden var en jättebra idé och jag säger som Penelope att det är kul att ge ris och ros. Och alltid kul att andra med ger ris och ros fast håller lite med dig med att det inte är sååå många som ger. :( 

Gör om tråden och skriv ännu "tydligare" regler?

• Geshia

utlandsmamman.blogg.se

- Jag ogillar listpunkterna innan varje länk
    - Jag ogillar att de sträckade under rubrikerna (till länkarna) är rött, borde vara grått eller lila. :)
    - Jag skulle vilja ha bloggen lite smalare
    - Jag gillar textfonten på headern
    - Jag skulle vilja se "OM" bilden högst upp + lite text kanske. :)
    - Jag ogillar att när man klickar in sig på ett inlägg så blir "side" jättekort.

Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.