Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.

Mailan skrev 2009-05-13 11:55:06 följande:
    mammaosa.blogspot.com/ tycker mkt mer om bakgrunden nu! fidelisadurnam.blogspot.com/ häftig bakgrund och header, personligt! misslaire.blogspot.com/ enkel och fin layout med lugna fina färger theatrocious.blogspot.com/ tycker din nuvarande layout är lite annorlunda mot vad de varit tidigare. Denna känns mer glad, jättefin! www.minmoa.se/ så söööt och fin blogg tristaniatrtter.blogspot.com/ fin blogg, men som jag såg att du skrev i ett inlägg.. försök få ngt skrivet i vägvisaren i headern enmynta.se/ fin layot, men är dock inte så förtjust i det rosa med rubikena, tycker det stör lite, men bara lite cloudberry1st.devote.se/ gillar att du har egna bilder med i headern, tufft! memorian.blogg.se/ gillade inte layouten riktigt, kändes för stelt. Kändes som inläggslistan nästan var arg med de feta bokstäverna, kändes som de tog fokus från inläggen. mrsjossie.blogg.se/ gillar headern, stilren och fin blogg
    Är det bara jag som tycker att min egna design är skitful?
  • Schnooglewookiemush
    Mizca skrev 2009-05-13 14:37:59 följande:
    theatrocious.blogspot.com/ - Jag gillar grunden på din header men om du hade gjort likdant med fotot på din son som du gjort på dig o killen så hade det passat in mer tycker jag ... Kanske inte med blommorna men att bara huvudet är där liksom, förstår du vad jag menar ? Inga kanter runt fotot, bara sonens konturer.
    Ja, jag förstår vad du menar... Försökte få till det så flera gånger.
    Hade ingen passande bild på honom, så att det såg snyggt ut. Det måste ju passa med bakgrunden och färgerna för att enkelt kunna beskära honom i photoshop.
  • Schnooglewookiemush
    ainnim.blogg.se
    krussiduler.blogg.se
    www.vetterberg.com/emptyhelmet
    mammajennifer.blogg.se
    rodeback.blogg.se
    maddes-cali-dreamin.com

hannamattisson.blogspot.com
    Fin blogg i överlag, tycker verkligen om den. Dock så tycker jag inte om bakgrunden, av den enda anledning att jag sett den så många gånger förut. Men det är ju en smaksak.
    Hade velat sett texten i headern lite högre upp, då taket och texten nästan har samma färg. "Vanlig mamma" blir lite otydligt på vissa ställen tack vare det.

rokkajill.blogg.se
    Alldeles för många färger! Bakgrunden är en färg, menyn är en annan, bakgrunden i inläggen är både vit, rosa och gul... Nej, det hade varit finare med färre färger.
    Headern säger mig inte så mycket, den känns väldigt opersonlig.

fiansess.blogg.se
    Fin blogg, men jag stör mig lite på att headern bryts där nere. De röd/rosa... "sakerna" bryts och de är inte hela. Men annars är den jättefint.
  • Schnooglewookiemush
    AtroCious skrev 2009-05-13 15:09:25 följande:
    ainnim.blogg.se krussiduler.blogg.se www.vetterberg.com/emptyhelmet mammajennifer.blogg.se rodeback.blogg.se maddes-cali-dreamin.com hannamattisson.blogspot.com Fin blogg i överlag, tycker verkligen om den. Dock så tycker jag inte om bakgrunden, av den enda anledning att jag sett den så många gånger förut. Men det är ju en smaksak. Hade velat sett texten i headern lite högre upp, då taket och texten nästan har samma färg. "Vanlig mamma" blir lite otydligt på vissa ställen tack vare det. rokkajill.blogg.se Alldeles för många färger! Bakgrunden är en färg, menyn är en annan, bakgrunden i inläggen är både vit, rosa och gul... Nej, det hade varit finare med färre färger. Headern säger mig inte så mycket, den känns väldigt opersonlig. fiansess.blogg.se Fin blogg, men jag stör mig lite på att headern bryts där nere. De röd/rosa... "sakerna" bryts och de är inte hela. Men annars är den jättefint.
    Fick med några andra av nån anledning, men ni ser ju vilka jag kommenterat.
  • Schnooglewookiemush
    babyfia skrev 2009-05-13 15:42:02 följande:
    Tack! Jag ska fixa headern snarast möjligt, för jag stör mig faktiskt oxå på att den bryts . theatrocious.blogspot.com/ Jag gillar verkligen nya headern, men tycker inte riktigt att den passar ihop med bakgrunden. Bakgrunden tar liksom över på ngt sätt...? Men jag gillar att bakgrunden ser rundad ut i kanten. Snyggt & annorlunda. En OT fråga, hur gör du det skrynklade pappret? Jag är nybörjare på PS och har inte fattat hur man läser in mönster. Har laddat hem, men får liksom inte in dom?! Stort grattis till graviditeten btw
    Jag har laddat ner en massa digiscrapmaterial som jag brukar använda när jag scrappar på datorn. Därifrån har jag fått papperet.
    Min pres här på fl innehåller också digiscrapmaterial, det är kanon bra att ha!

Tack så mycket.
  • Schnooglewookiemush
    mammaosa.blogspot.com/
    Tycker verkligen om bakgrunden!
    Jag skulle vilja se texten i menyn svart, eller iaf mörkare. Tycker inte om att texten är grå.
    Headern är fin, kanske en smula för stor. Tyvärr så är den väldigt opersonlig.

familjenkorb.blogg.se/
    Fin header, lite synd att det är så ojämna kanter. Skulle vilja sen en mindre stökig bakgrund.
    Inläggsdelen tycker jag är alldeles för bred! Tycker det är jobbigt att läsa inläggen på grund av det.

maiilan.blogspot.com/
    Jättefint blogg! Skulle vilja se en mer personlig header, men då är jag väldigt petig.

enmynta.se/
    Tråkig! Ett hjärta till vänster om headern är inte helt, den är avskuren. Irriterar mig.

• Schnooglewookiemush
    Mynta skrev 2009-05-13 17:21:09 följande:
    Vad skulle kunna förbättras då? Färgerna, typsnittet, bilder, mer lull-lull?
    Det är svårt att sätta fingret på det... Kanske nån annan färg i headern? Nån bild?
Svar på tråden Låt oss bedöma varandras bloggar - Ris och ros.