• natforskaren

    Till alla som förlorat en närstående

    Till dem som förlorat en närstående rekomenderas begravningsbranschens nya minnessida: www.evigaminnen.se

    Det är en helt gratis sida där publiserat material aldrig kommer att tas bort.

    Sidan är skapad för att hedra de döda, bearbeta sorg och för att ta emot stöd.

    På sidan kan den som har svårt att besöka graven, tända ett ljus eller skriva några ord.

    Evigaminnen.se har skapats för att komplettera eller i framtiden ersätta samtliga traditionella dödsannonser. Oavsett vilken tidning eller begravningsbyrå som använs skall man kunna hitta alla bortgångna på samma sida.

  • Svar på tråden Till alla som förlorat en närstående
  • amakinn

    Ja , evigaminnen.se är en fantastisk sida. Hoppas att fler upptäcker vilken tröst den kan vara.

    Själv har en vän till mig en minnessida där. Hans familj har skapat en helt underbar minnesplats, med video, foto, dikter mm .

    Tänd ett ljus åt Charlie på länken:

    www.evigaminnen.se/minnessida/charlie-nilsson

    (jag gråter varje gång jag besöker den)

  • Puma7908

    Den sidan ska jag titta på, låter som de är ngt fint. Kände när ja läste vad ni skrivit om sidan att jag genast ville gå dit och skapa en sida för min son.

  • Danielle24

    Jag var inne och kikade på sidan www.evigaminnen.se . Hur fin som helst, ska absolut skapa två fina sidor där åt dom närmaste jag har förlorat.

  • WilleViking

    Ja, det är en otroligt stor tröst att ha den sidan att pilla med när man känner att man behöver dona lite för sitt barn.
    Jag tycker det är så fint att vänner och familj kan titta in och skriva en hälsning eller tända ett ljus när de vill.
    Och det är så enkelt att arbeta med den.
    Hade gott alla fina mammor. Kram Anna

  • Danielle24

    Ja den kostar nu, men det är värt varenda krona.

  • xerox
    Danielle24 skrev 2009-07-03 14:55:09 följande:
    Hellre betala lite, än en sida full med reklam..
    ja absolut, ville bara skriva att det kostade eftersom det står i ts att den var gratis.
Svar på tråden Till alla som förlorat en närstående