Ska göra abort, hur "ont" gör det?
Är i v 9 och har under flera veckors funderingar kommit fram till abort. Ska ringa i morgon o få en tid snabbt. Hur går det till väga? Hur ont gör det? Tacksam för svar!!
Är i v 9 och har under flera veckors funderingar kommit fram till abort. Ska ringa i morgon o få en tid snabbt. Hur går det till väga? Hur ont gör det? Tacksam för svar!!
Har gjort en skrapning i narkos som ung- inget ont alls. Sen en medicinsk abort pga MA - den gjorde jätteont.
Gjorde kirurgisk abort under narkos - hade som något värre mensvärk ett par dagar efteråt. I övrigt ingen annan smärta.
Själva ingreppet tog 10 minuter men var på sjukhuset i totalt 4 timmar. (förberedelse, inskrivning, lite prover och läkarsamtal sen nedsövning+skrapning, uppvak, fika, utskrivning och hemgång)
Nyfiken gul skrev 2009-04-19 18:06:28 följande:
Gjorde en skrapning i v8.5 för några veckor sen. Blev sövd och hade lite ont när jag vaknade. Det räckte med två alvedon och sen kände jag ingen mer smärta och behövde inte fler värktabletter alls. Lycka till!
Jag har gjort en medicinsk abort...tyckte inte det gjorde ont alls...men...I hjärtat gör det ont dagligen!! Ångrar mig...nu är det 2 år sen...
Jag fick tabletter...sen va jag på sjukhuset när allt hände...
Anonym (Gjort) skrev 2009-04-19 18:21:55 följande: