Äntligen plus
Har nu äntligen plussat efter mitt 3:e ivf
vill så gärna vara lycklig men är rädd för att få missfall igen
när gör vi IVF:are VUL??
kommer inte ihåg, hann aldrig så långt på min första graviditet..
Har nu äntligen plussat efter mitt 3:e ivf
vill så gärna vara lycklig men är rädd för att få missfall igen
när gör vi IVF:are VUL??
kommer inte ihåg, hann aldrig så långt på min första graviditet..
Grattis till plusset =)
Än en gång, jättestort grattis! Jag gjorde VUL i 7:e veckan, hade räknat ut enligt FL att jag var 6+5. Men enligt doktor så var jag den dagen 7+0 så inte vet jag hur han räknade. Men nånting säger mig att det ligger mer i hans uträkning än i min . Kändes som grymt lång tid mellan positivt test och VUL. Sen hinner man ju börja oroa sig igen rätt snabbt. Kramar från Turbo
Grattis, hoppas allt går vägen
Jag har fått tid för VUL 6/5 hoppas den lever o hjärtat slår då!!
drömde inatt att det var tvillingar, vi fick se dem med UL men bilderna var tydliga som Lennart Nilssons foton
Har inte så mycke symptom förutom ömma bröst, är det bra eller dåligt? är i v.6.. har hört att det är ett gott tecken o må dåligt tex..
Hur mår ni andra som är i samma vecka??
Jättegrattis!! Jag fick komma på första VUL 7+0, skulle eg inte ha tid förrän en dryg vecka senare, men pga blödnngar fick jag komma tidigare, och vilken härlig känsla att se det lilla hjärtat slå!!! Jag mådde lite illa från början, men mest ömma bröst och yrsel var de tydligaste symtomen, men alla är olika så var bara glad att du inte mår illa...
Sessan4: Stort grattis till plusset!! Och håller alla mina tummar att det ska gå bra!!
Har klassisk fråga om vad du kände för symtomer innan plusset, under ruvningstiden..
Själv är jag på ruvdag 11, och har kännt mycket av stickningar och hugg på rd 4-7, och även mensvärk..Nu känner jag samma som mensvärk, mycket tryck på vänstra sidan av livmodret, och det drar till sig när jag reser mig upp, eller böjer mig fram när jag skriver på datan..Jag känner att nåt händer där, men kan ju inte veta det säkert heller..Har aldrig kännt den här värken förut..
För i övrigt kände jag ömma svullna bröst, men nu är det inte det längre, bara spända..Känner mig även svullen i magen..Känner mig gravid pga det
Vad tror du?
Skulle vara tacksam om du kunde svara..
Lycka till i framtiden!!
Kram.
Parlar: Kan bara svara för mig själv. Tycker egentligen att jag kände mer symtom under mina 2 första ruvningar som slutade i minus än under den ruvningen som slutade med pluss. Hade dock ganska mycket känningar, dels ont kring ena sidan av livmodern och dels ont vid den ena äggstocken. Såhär i efterhand kan jag säga att dom smärtorna berodde på överstimulering, svullen äggstock och vätska i buken. Det enda säkra grav. symtomet var att brösten började ömma någonstans kring rd 11. Tidigare har jag haft ömma bröst efter ägglossningssprutan som avvtagit men sista ruvningen kom ömheten tillbaka.
Försök att komma ihåg att det i princip är omöjligt att känna en graviditet så tidigt och det allra säkraste tecknet är ju att man inte få blödningar eller testar pluss. Själv blödde jag dessutom från rd 9-12 när jag plussade så jag trodde verkligen att det var helt kört. Stort lycka till! Kramar från Turbo
Turbolina: Det glömde jag tillägga!
Jag har inte fått nån blödning än. Jag har gjort den långa metoden, och skulle det ha varit normalt, så skulle jag haft min mens för en vecka sedan, men jag har inte haft en enda droppe blödning än, och det är väl bra va?
Turbolina: Gjorde du långa metoden med spray och sprutor eller?
Parlar: Är du nedreglerat så är din menscykel satt ur spel och man kan inte säga nåt om när din blödning borde starta. Skulle du fått blödning för en vecka sen borde du ha ganska kort menscykel och det skulle i så fall varit på typ rd 4 vilket ju blir alldeles för tidigt. Vaggisarna kan också skjuta upp mensen.
Själv har jag bara gjort korta metoden 3 gånger. Börjat blöda rätt tidigt under ruvningarna.
Ivf 1 Blödning rd 13
ivf 2 blödning rd 10
ivf 3 blödning rd 9 men positivt på rd 13 och väntar nu tvillingar!
Stort lycka till, tänk på att du har avverkat den längsta tiden av ovisshet och snart kan testa. Håller tummarna för pluss för dig nu!
Turbolina: Tack vännen. Och stort grattis till dina tvillingar! Vad häftigt
Lycka till, Kram.
Tjejer!
Ni som har plussat, hjälp mig..
Är på ruvdag 13, har testdag på söndag, och känner nu lite mer av mensvärk känns det som.
Inte nån droppe av blödning, och inga andra tydliga symtomer..
Vad tror ni?
Kan man känna kraftiga mensvärk ibland fast man plussar?
Parlar
Måste även tillägga att jag inte blödde en enda droppe när jag plussade på mitt första IVF!! det är nog olika från varje graviditet!!
Turbolina Grattis för tvillingarna! skulle vilja veta hur lång mens cykel du har?
Jag undrar därför är i RD 10 och fick väldig små rödbruna blödniningar igår och idag. Jag ringde till BM idag och hon sa att det car säkert att mensen var på gång Jag har en mens cykel på 28 dagar så jag borde få min mens på fredag ( har väldig regelbunden mens). Jag har också gjort den korta behandligen men BM sa att mensen kan komma när som hellst
Sesan4: Grattis för din plus också! hur var dina blödningar? var de bruna?
Vill ha lite hopp kvar!!
laplata: Har PCO och ganska långa cyklar. ska jag vara ärlig så har jag varit under behandling så länge att jag inte riktigt minns men ca 33-35 dagar när den inte hakar upp sig helt. Tror inte att du ska hänga upp dig så mycket på din egen menscykel för den blir helt rubbad vid IVF. Kan ju vara mensen som är på g men jag fick ju blödningar rd9-12 men plussade ändå så ge inte upp än.
Kram!
Tack, Turbolina! Har lite hpp kvar!!