Inlägg från: hundpuss |Visa alla inlägg
  • hundpuss

Fler än en ledare?

h8him skrev 2009-04-28 09:00:30 följande:
    Att CM använder stackel till "red zone" hundar är väl självklart ur säkerhetssynpunkt? Alternativet är oftast omgående avlivning, är det bättre än att försöka träna hunden och få den att må bra?
    Hunden i avsnittet jag såg var inte en sk red zone-hund. det var en skygg och blyg hund som mest ville vara för sig själv, en hund som fann trygghet i sin lilla "kojja" (en bur), och han använde halsbandet för att dra hunden ur buren.

hur motiverar du det då?
    och på vilket sätt är stackel praktiskt när man har o göra med red zone-hundar? tycker du?
  • hundpuss
    h8him skrev 2009-04-28 16:42:02 följande:
    Jag tror inte det du skriver. Enda gången jag sett CM använda stackel var vid hanteringen av en "red zone" hund. Om han inte gjort det hade hunden aldrig fått en chans då den var för osäker för att arbeta med. Men, stackel är inget för vanliga Svenssons och ska användas restriktivt!
    och hur motiverar man stackel på en hund som är skygg och osäker o helst vill vara ensam?
    Då Cesar använt stackel på just en sådan hund.
  • hundpuss

personligen så undrar jag fortfarande vad som gick fel i huvudet på den människa som anser att stackelhalsband kan vara en "bra metod".

• hundpuss
    köttbullelydnad skrev 2009-04-29 20:26:59 följande:
    'Konstigt nog kan han aldrig byta bort stacklet och elen...
    nej man kan ju undra.
    kanske får han en "snilleblixt" nån dag
  • hundpuss
    köttbullelydnad skrev 2009-04-29 20:56:19 följande:
    Haha, hoppas den slår ner rejält då
    Ja varför inte?
  • hundpuss
    Elishia skrev 2009-05-02 13:56:23 följande:
    Splach och köttbullelydnadStackel förbjöds förra året va?H8himLäs på lite om stackel. Stackel används för att trigga hunden. Det säger väl en HEL DEL om hur fel Ceasar använder det.
    Stackel ska enligt vad jag läst, stämplats förbjudna 1 maj 2008.

Enligt källas ska tydligen både Ellos o Halens ha sålt en "mjukisvariant" av stackel,
    huruvida källan är pålitlig eller ej vill inte jag ta ansvar för. Jag hittade när jag "googlade" info om just stackel.

Källa:
    varfinnsminhund.wordpress.com/2008/10/20/stackelhalsband-saljs-till-ovetandes-hundagare/

Om jag förstått det hela rätt , är det förbjudet att använda stackel, men inte förbjudet att sälja stackelhalsband. Snurrigt?

www.dogsecurity.se säljer stackelhalsband, kostar från 300:-
  • hundpuss

har nu läst lite till och tydligen är det vår kära Don Sullivans, "dogfather", stackel som sålts hos Halens och Ellos?

Om jag förstått det hela rätt...

Kul. Vad är det för nötter på inköpsavdelningen på dessa två postorderföretag?

• hundpuss
    köttbullelydnad skrev 2009-05-03 15:04:20 följande:
    Det var ju det jag saaa ju
    har du sagt det?
    jaha. ehm. oj. sorry?

nåja, jag kände mig iaf räligt äcklad när jag läste sida upp o ner om stackel. det är ju sjukt vad folk hittar på.

var även inne på don sullivans sida och läste.
    texterna på hans sida låter ju ungefär såhär

"eftersom vi har gott om idioter i amerika har jag kommit fram till det här halsbandet, och eftersom alla är ute efter en quick fix och faktiskt inte orkar engagera sig i sin hund, så kan ni nu köpa detta halsband till ett extra förmånligt pris, med dvd på köpet. "

jag blir mörkrädd av den mannens hemsida.

folk som måste använda stackel ska fasen inte ha hund.
  • hundpuss
    köttbullelydnad skrev 2009-05-03 15:44:09 följande:
    Och det är "kul" att kunna läsa när "kunniga" människor skriver att det funkar som problemlösare när det kommer till felbeteenden. För ett stackel triggar ju inte...
    eller hur.
    det är alltid trevligt att inse att vissa människor lever i en värld stor som en skolåda.
  • hundpuss
    köttbullelydnad skrev 2009-05-03 16:00:36 följande:
    Vad var det de sa i Lets Dance? "Du dansar som om du vore i en tändsticksask!". Tycker det är sååå slående
    haha... va? kollar inte på det...
    så utveckla gärna skämtet...

(antar dock att de va ett kasst betyg?)
  • hundpuss
    köttbullelydnad skrev 2009-05-03 16:05:59 följande:
    Nån som dansade så fruktansvärt stelt hela tiden. Fick mig att tänka väldigt långsökt tror jag
    haha okej.
    har aldrig förstått mig på det programmet tyvärr!
  • hundpuss
    köttbullelydnad skrev 2009-05-03 16:23:29 följande:
    Nej, vem f*n gör det?! Men kommentarerna är rätt kul
    jag väntar med spänning på ny säsong av idol. bättre finns inte.
    vissa har inte insett det jag har insett: vissa av oss bör hålla oss till körsång i duschen eller motsvarande!
    I idol snackar vi underhållning på hög nivå!
  • hundpuss
    köttbullelydnad skrev 2009-05-03 17:03:12 följande:
    Usch, jag mår så psykiskt dåligt av att se hur de gör bort sig så det kan jag bara inte titta på
    hahaha,
    sj tycker jag det är så förbaskat roligt att jag får hålla mig så jag inte pinkar i soffan...
Svar på tråden Fler än en ledare?