• Boel1

Tradera - hur länge ska jag vänta på en vara innan jag ger negativt omdöme?

Satte in pengar för en vara innan påsk, men har inte fått den. Säljaren svarar inte på mina mail. Ska jag ge ett negativt omdöme direkt eller ska jag "varna" henne först att jag kommer att ge det om hon inte hör av sig? 

• Svar på tråden Tradera - hur länge ska jag vänta på en vara innan jag ger negativt omdöme?
  • miababia

har du försökt ringa?
    testa med att ge henne en varning "jag har fortfarande inte fått varan, du kan väl höra av dig annars kommer jag ge negativt omdöme. brukar oftast få fart på folk.

sen, något kan ju ha hänt, de kan vara bortresta el liknande. hur långt innan påsk satte du in pengarna?

• gertie

Jag ksulle nog varna först, det kan ju vara så att personen är bortrest eller så. Du kan ju testa att ringa personen också, det hade nog jag gjort.

• Harling1985

Samma här, Satte in pengar innan påsk och väntar på varan.. Skickade ett mail för ett tag sen där jag undrade om varan var skickad.. Får se om det dycker upp nått svar idag..

• Kindibary

Ja, skicka ett mail eller ring först o ge personen t.ex. två dagar, annars ger du negativt.
    Men kolla även igen i auktionen så det inte står något om leveranstid eller så.

• Boel1

Det är ju sant att de kan vara bortresta veckan efter påsk - väntar väl några dagar till innan jag mailar igen och "hotar" med dåligt omdöme. Tack för svar!

• Boel1

Nu har jag fått svar att hon skickat det i förra veckan, så det borde ju ha kommit. På hennes omdömen såg jag att hon tre gånger innan fått negativa omdömen för att en vara inte kommit fram, undrar lite nu. Tycker det är konstigt att posten ska slarva så fyra gånger med samma person...

• Kindibary
    Boel1 skrev 2009-04-20 15:09:34 följande:
     Nu har jag fått svar att hon skickat det i förra veckan, så det borde ju ha kommit. På hennes omdömen såg jag att hon tre gånger innan fått negativa omdömen för att en vara inte kommit fram, undrar lite nu. Tycker det är konstigt att posten ska slarva så fyra gånger med samma person...
    Låter som en oseriös traderare.
    Tyvärr har du nog blivit lurad.
  • Frk Svår

Har samma problem. Jag vann en auktion 17 februari, satte in pengarna direkt och fick ett bra omdöme av säljaren. Sedan har jag inte fått ngn vara, mailade säljaren som sa att den borde komma i början av april men nu har jag fortfarande inte fått ngn vara. Tänkte maila en gång till och varna att om jag inte hör ngt så måste jag tyvärr sätta negativt omdöme. För det är väl OK? Att ge negativt omdöme om man inte fått varan?

• Boel1

Ska man skriva i sitt omdöme att hon flera gånger innan haft "problem med posten"? Tänkte så att man varnar andra köpare... Hon har många positiva omdömen också...
     Jag ska ge det några dagar till, och sen får hon en chans att betala tillbak pengarna annars måste jag ju skriva som det är i omdömet.

• Boel1

Frk Svår: Jag har inte ens fått ett omdöme, vilket borde vara positivt eftersom jag satte in pengar direkt jag fått vinnarmailet.

Svar på tråden Tradera - hur länge ska jag vänta på en vara innan jag ger negativt omdöme?