Inlägg från: stinalines |Visa alla inlägg
  • stinalines

Magproblem av järntabletter...

aj aj stackars dig, jag förstår precis, för detsamma hände mig med niferex - fast tvärtom! det finns några andra på apoteket som är i tablettform som kan vara bättre för dig. jag hörde att man kan antingen bli väldigt väldigt hård i magen av niferex eller tvärtom. tvärtom hände för mig. jag fick fruktansvärd magknip, blev riktigt orolig. sedan följde ett dygn av i princip konstant diaré - superjobbigt! jag blev jätterädd att fortsätt ta dem, så jag lade av. nästa gång jag kollade järnvärdet hade det gått upp igen till 122. dum som jag är, äter jagi inte extra järn just nu. jag har inte kollat järnvärdet på ett tag, eftersom jag precis flyttat till finland och det är minst sagt krångligt innan man fått tag på en barnmorska i detta land - och en som talar svenska dessutom...

en kollega sade förresten att det spelade roll när man tog niferex py dynet. jag tog den direkt på morgonen och fick ovanstående problem. men min kollega tog den just innan hon gick och lade sig och borta var problemen sedan.

för att få magen i trim igen kan du försöka med att äta två matskedar linfrön (hela) i din frukostyoghurt eller fil. det ger glada magar!

var rädd om dig och din mage!

Svar på tråden Magproblem av järntabletter...