Inlägg från: mandelblomma |Visa alla inlägg
  • mandelblomma

Jätteångest för livet efter mammaleidgeheten!!

men vad får du ut i fp nu då?
    Och vad är det minsta ni kan klara er på?
    Finns det en mellanskillnad nu, så sätta undan det ...leta efter jobb som kan göras hemma alternativt jobba då din man är ledig.
    Plugga kanske, många kurser kan man fixa på kvällarna, tänker i första hand å distansstudier.

Det går att ha barnen hemma för de allra flesta om man är beredd att trixa och dra ned å sin standard...inte för alla, men för många.

• mandelblomma
    pojkens skrev 2009-04-21 14:32:34 följande:
    jag är bara lite nyfiken på vad ni arbetar med som väljer att vara hemma länge? Är det så att ni inte tycker att arbetet är så kul eller viktigt? Eller tyckte ni det innan ni fick barn och bra prioriterar annorlunda nu? Jag är fortfarande mammaledig men ser mycket fram emot att börja jobba sen igen. Jag saknar verkligen arbetet och att träffa vuxna människor på ett annat sätt än i form av barnprat. Detta är ingen kritik alltså utan bara nyfikenhet.
    jag har valt att ha barnen hemma länge, men jag jobbar ändå och kommer göra nästan 100%..mannen o jag kommer nog gå ned på 90% under ett år eller två och finansierar det med vårdnadsbidraget o går lite omlott.
    Så vi jobbar men barnen är hemma :)
    Stortrivs med mitt jobb även om jag gillar att vara hemma också med barnen, tror däremot itne det skulle gynna oss - vår familj- i längden att inte jobba.
  • mandelblomma
    påskkyckling skrev 2009-04-21 16:54:18 följande:
    Mandelblomman, men det här med att jobba kvällar så innebär det att ja och min aldrig kommer ha tid att vara med vår lficka tillsammans då en av oss då alltid jobbar. Och hur gör vi om vi blir bortbjudna till vänner? Då kan bara en av oss komma med våran flicka...Är lite överoptimistisk med att tro att man klarar av en KY-utbildning genom att bara plugga på kvällar. Som det är nu är jag så sömnig och somnar redan vid 21.00 ..
    man jobbar ju sällan 7 kvällar i veckan :)
    Min man o jag kommer jobba 100% bådfa två, - ev går vi båda ned till 95% eller en av oss till 90%...vi har blandat dagjobb, kvällsjobb, han har nätter i bland och vi har båda en del helger...ändå har vi tid tillsammans ...

Om du klarar en KY utbildning, ja detär klart du gör :)
  • mandelblomma
    fiffiluran skrev 2009-04-21 21:48:48 följande:
    mandelblomma- jag har förstått det som att man inte får förvärvsarbeta alls om man ska få vårdnadsbidrag, men kan ju ha fel?
    jodå helt uppåt väggarna kan man tycka...men det får man . Jag kommer själv kvittera u 6000kr i månande och topa min och min mans löner i nästan två år!
    Tack för det staten...et vi däremot måste göra, är att de få gånger våra sceman krockar. så måste vi själva lösa barnvaktktsfråga och kan alltså inte ha dagis.
Svar på tråden Jätteångest för livet efter mammaleidgeheten!!