• Anonym (ärret)

Vanprydande ärr - hur mkt från försäkringen?

Har ni skadat er och fått ett vanprydande ärr? Och kontaktat ert försäkringsbolag och fått ut pengar? I så fall, vill ni dela med det här?

Var sitter ert ärr och hur mycket ni fick ut???

Har själv ett ärr på fotleden jag ska se om jag kan få pengar för. Är kvinna också, så det syns när man bär kjol med mera.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-24 20:59
    Blev uppringd av mitt försäkringsbolag idag då hon ville fråga ngt sedan sa hon det att hon skulle räkna ihop min ersättning och la till :: "Det kommer bli en del" i ersättning. Hur mycket kan det tänkas röra sig om?! *nyfiken mest* Kommer förresten få ut från två försäkringar jag har hos dom!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-26 12:20

Ni som skrivit i tråden!! Den ersättning ni berättat om - var det bara för vanprydande ärr?? Eller har ni bestående men av det också? (invaliditetsersättning)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 16:32

Jag har fått mina pengar från försäkringsbolaget och då var det pengar för ÄRR och för invaliditet. Det var inte mycket pengar för ärret men desto mer för min invaliditet som uppstått i den skadade fotleden...

Jag ser att ni håller igång tråden!

• Svar på tråden Vanprydande ärr - hur mkt från försäkringen?
  • Bonanza

Jag opererade bort ett inflammerat födelsemärke på näsan. 2 cm stort ärr tvärs över näsan (syns knappt). 21 000 kronor fick jag för det.

• Disela
    Anonym (Ls mamma) skrev 2009-04-22 12:21:02 följande:
    Min son har barnförsäkring hos TryggHansa. Han har fått ut sammanlagt ´drygt 14000 för ett ärr under hakan och ett litet i pannan.Jag tror inte man får ut ersättning för planerade operationer, det måste vara olycksfall.

Nej då, det kan vara från planerade operationer. Jag fick det.

TS, jag är försäkrad i IF.

• Anonym

Jag fick 160.000 för mitt! :) Verkar vara mycket mer än alla andra! O det vara bara vanpryande ärr. Mitt sitter på underarmen och är väl 15cm lång kanske. O jag hade då skandia när det hette det! o det gjorde jag när jag var 12 år!

• Anonym (*)

Anonym (finnen) skrev 2009-04-22 18:41:52 följande:

Hur är det med ärr från finnar, täcker försäkring det också? Har hela ryggen full med fula mörka ärr och det ser för jävligt ut...
    Nej det tror jag knappast.
  • Anonym (ärrad för livet)

jag har två ärr på ryggen efter två leverfläckar...

Kan jag ansöka om det ?
    Dom är 3 cm långa och ca 1 cm breda

Vet dock inte vad jag har för försökringsbolag!

Sen har jag efter en olycka när jag var 18 månader ett väldig fult ärr på vänster vaden som är över halva vaden.

Finns det en tidsbegränsning på ansökan om ersättning ??

• Anonym (ärrade)
    Anonym (Ls mamma) skrev 2009-04-22 12:21:02 följande:
    Min son har barnförsäkring hos TryggHansa. Han har fått ut sammanlagt ´drygt 14000 för ett ärr under hakan och ett litet i pannan.Jag tror inte man får ut ersättning för planerade operationer, det måste vara olycksfall.
    Jo, man kan få ersättning även för ärr som blivit vid planerade operationer. Själv kommer jag att göra en stor operation i höst, då jag ska operera bort båda brösten eftresom jag vet att jag är bärare av gen som ger ärftig bröstcancer. De nya brösten ska görasav hud och fett från magen, så även där får jag ett stort ärr, från höft till höft. Jag vet att jag kommer att få ordentlig ersättni g för de ärren.
    Min sambo har gjort en stor planerad ryggoperation, och har ett ärr från rumpan till mitt på ryggen. Det fick han 65.000:- för.
    Min dotter har båda underarmarna sönderskurna, då hon hade en depression i yngre tonåren, och skar sig själv ordentligt ett flertal gånger.
    Det fick hon drygt 40.000:- + 25.000:-
    En av mina söner fick ett 5 cm långt ärr på ena knäskålen vid en vurpa med moppen, vilket gav honom 15.000:- *2.
    Lillkillen på 4 år blev biten av en hund i ansiktet och fick tre st 1 cm långa ärr i pannan och vid ögonbrynet. Han har fått 17.000+ 15.000:-
  • Anonym (överklaga)

Min dotter fick mycket fula ärr i ansiktet av sina vattkoppor. Några år har nu gått och tack vare att vi hade läkarkontakt (pga klådan) kan hon idag få ersättning.
    Enligt det första beslutet skulle hon få 9000 kr. Blev då tipsad om att överklaga tills de vägrar höja mer. De återkom med beslut om 19 000 kr och jag har nu överklagat igen. Tänker överklaga tills de säger att jag måste gå till domstol.

En kompis blev erbjuden typ 20 000 kr men överklagade och fick till slut över 100 000 så det lönar sig att inte ge med sig på första erbjudandet.

• Anonym (*)

Anonym (ärrade) skrev 2009-04-22 22:35:45 följande:

Min dotter har båda underarmarna sönderskurna, då hon hade en depression i yngre tonåren, och skar sig själv ordentligt ett flertal gånger. Det fick hon drygt 40.000:- + 25.000:-
    Är det sant? Men det är ju självförvållat? :-S
  • Anonym (ärrade)
    Anonym (*) skrev 2009-04-22 23:06:13 följande:
    Anonym (ärrade) skrev 2009-04-22 22:35:45 följande: Är det sant? Men det är ju självförvållat? :-S
    Ja det är självförvållat men hon gjorde det pga depression, vilket ju är en sjukdom.
Svar på tråden Vanprydande ärr - hur mkt från försäkringen?