Inlägg från: Mrs Charles |Visa alla inlägg
  • Mrs Charles

Ger ni varandra vardagsgåvor?

Jag tycker inte att materiella saker är den viktigaste hörnstenen i ett förhållande, men visst är det roligt att både ge och få saker utan att det nalkas födelsedag/årsdag osv.
    Vi ger varandra kärleksförklaringar i form av presenter ibland - bara för att vi vill visa vår uppskattning till varandra.
    Idag kom jag hem med en presentpåse fylld med en bok, en film, godis och ett "Desk dart"-kit som han kan ha på kontoret.

Brukar ni ge varandra små presenter då och då och vad ger ni? Behöver tips inför framtida överraskningar.

• Svar på tråden Ger ni varandra vardagsgåvor?
  • Mrs Charles

Jag tycker heller inte det egentligen spelar någon roll VAD det är utan den är ju tanken bakom..

• Mrs Charles

Jag brukar också köpa kläder rätt ofta, tycker det är MYCKET roligare att shoppa till honom än till mig själv av någon anledning.
    Sedan har jag skickat blombud till honom på jobbet och ibland en tidning och en kärleksfull lapp. Det är så roligt att göra honom glad.

• Mrs Charles

Hm, det beror på vad han är för typ av person.
    Det här är skitgulligt och jag gav något liknande till min man och han sa att det var den bästa present han någonsin fått: www.bluebox.se/showinfo.asp&page=10&countrs=108&size=12&method=varu&varu=presentbocker

• Mrs Charles

Hm.. Det är så svårt att köpa grejer till karlar!
    Någon upplevelse kanske? Eller fixa en mysig picknick för er två?
    Finns det något han velat ha men inte unnat sig själv?
    Dricker han whiskey? Kanske en flaska av en lite finare sort?

• Mrs Charles

Ahaa, det var ju typiskt.
    Hm.. Jag är nog ganska slut på idéer jag.
    Till en kompis sambo som fyllde år gjorde vi iaf så att vi plockade ihop en korg med olika ölsorter, lite finare som man vanligtvis inte brukar köpa. Kan du inte göra något sånt, fixa en mysig middag med levande ljus? Det behöver ju inte vara något hejdundrande heller för att det ska vara bra.

Svar på tråden Ger ni varandra vardagsgåvor?