Inlägg från: hallonblomma |Visa alla inlägg
  • hallonblomma

Torra fläckar?

saol skrev 2009-04-23 09:38:21 följande:
    Gillar inte heller tanken på mineralolja på min bebis och därför går apotekets produkter bort!Kan rekommendera Weledas babyprodukter då dessa innehåller naturliga ingredienser och ingen mineralolja. Lite dyrare än apoteket men dryga. Använder även dermanords jojobaolja till min bebis, har den själv i ansiktet, men den rekommenderas även för babyvård. Dermanord gör bara helt naturliga produkter till överkomliga priser.
    Sonen här har atopiskt eksem och äggallergi. Det är ofta att man har nån typ av allergent i kroppen när man har atopiskt. Därför har jag fått rådet att INTE använda vegetabiliska oljor typ mandelolja eller weledas produkter då han kan utveckla allergi mot nötter eller pollen. Får heller inte anvönda decubal då det är ullfett och kan också ge honom mer allergi.
    Så här är det bara miniderm, locobase och kortison i olika styrkor som gäller.
    Jag har provat homeopat men tyvärr utan resultat.
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Tage 18/5-07 + Elvira 8/10-08.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • hallonblomma
    Johanna W81 skrev 2009-04-23 15:14:48 följande:
    Jaha, det visste inte jag... Min dotter har atopiskt eksem och komjölkprotein- och äggallergi. Bör man alltså undvika Inolyol, Silon mm också då? Det är ju ullfett i dem med?
    Sonens läkare samt apoteket sa att man inte ska använda salva med ullfett just pga av att det är allergiframkallande. Jag vet inte hur pass koncentrerat det är i silon jämfört med decubal, men kolla med personalen på ditt apotek eller med din dotters läkare.
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Tage 18/5-07 + Elvira 8/10-08.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
Svar på tråden Torra fläckar?