• Joje

Torra fläckar?

Prova hydrokortison eller Mildison. Miniderm och Locobase är bra. Liberos cream tycker jag också är bra. Använder alla på min dotter som har atopiska eksem, även storebror har torr hud och alla funkar på honom med!

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • Joje
    mammapappabebis skrev 2009-04-22 22:23:07 följande:
    Vill bara meddela att Miniderm, Decubal, Locobase, Mildison och många andra cremer innehåller mineralolja/vaselin/paraffin. Detta är alltså destillerad råolja/fotogen!!! Används också som symaskinsolja, smörjolja, bonvax... Hindrar upptagning av fettlösliga vitaminer (A, D, E, F). Dessa lägger sig som en hinna ovanpå huden och täpper till porerna. Och de kan inte brytas ner bra i naturen. Använd vegetabilisk olja på era små, och er själva istället!Ta hand om er
    Sant! Men enbart vegetabiliska oljor funkar inte på dotterns atopiska eksem eller sonens torra hud.
  • Joje
    saol skrev 2009-04-23 09:38:21 följande:
    Gillar inte heller tanken på mineralolja på min bebis och därför går apotekets produkter bort!Kan rekommendera Weledas babyprodukter då dessa innehåller naturliga ingredienser och ingen mineralolja. Lite dyrare än apoteket men dryga. Använder även dermanords jojobaolja till min bebis, har den själv i ansiktet, men den rekommenderas även för babyvård. Dermanord gör bara helt naturliga produkter till överkomliga priser.
    Vet du hur Weledas och dermanords produker fungerar på atopiska eksem? Och vart köper man Dermanords produkter?
  • Joje
    hallonblomma skrev 2009-04-23 15:11:11 följande:
    Sonen här har atopiskt eksem och äggallergi. Det är ofta att man har nån typ av allergent i kroppen när man har atopiskt. Därför har jag fått rådet att INTE använda vegetabiliska oljor typ mandelolja eller weledas produkter då han kan utveckla allergi mot nötter eller pollen. Får heller inte anvönda decubal då det är ullfett och kan också ge honom mer allergi.Så här är det bara miniderm, locobase och kortison i olika styrkor som gäller.Jag har provat homeopat men tyvärr utan resultat.
    Jaha, det visste inte jag... Min dotter har atopiskt eksem och komjölkprotein- och äggallergi. Bör man alltså undvika Inolyol, Silon mm också då? Det är ju ullfett i dem med?
Svar på tråden Torra fläckar?