Inlägg från: Sandrakim |Visa alla inlägg
  • Sandrakim

1-åring hård i magen så att han blöder när han bajsar!

Vår ena tjej fick sakta mak hårdare och hårdare mage ju mindre jag ammade. Från sex månaders ålder så fick hon välling och gröt och sedan vi 10-11 månder också andra mjölkprodukter, men hon hann ändå fylla ett år innan vi själva kom på att det skulle testas för gluten- och laktosintolerans. Det visade sig vara laktosintolerans. Den enda symptom hon hade var stenhård mage. Det visade sig dessutom vara genetisk laktosintolerans, men ingen i min(testade mig också och det kommer från mig) släkt har diagnos på laktosintolerans. Det krävs bara ett blodprov så vet man sen!

• Sandrakim
    lillangel skrev 2009-04-21 22:06:48 följande:
    Trodde man blev lös i magen om man är lactos intolerant.
    Ja, det trodde vi med! Vi trodde egentligen att det var glutenintolerans, men läkaren tyckte det skulle testas för laktos också. Och tur var det för det var ju det som var problemet!

På tal om mycket dryck så gav vi utav de här juicerna som finns på barnmatshyllan för att våran tjej skulle tycka det var gott och dricka riktigt mycket. Fast vi blandade 50 50 med vatten för jag tyckte att det vart för starkt annars. Det finns pärondryck och den är ju bra på två sätt: lösande och vätska!
Svar på tråden 1-åring hård i magen så att han blöder när han bajsar!