Inlägg från: aquamarin |Visa alla inlägg
  • aquamarin

Öland

Vi har fortfarande inte bestämt om vi ska åka utomlands eller stanna i Sverige i sommar.. Men ett alternativ som låter lockande är Öland. Har aldrig varit där men hört att det ska vara mysigt. Nu skulle jag gärna vilja ha tips på campingplatser (vi vill bo i stuga på camping) och var på Öland man ska bo. Vad finns det för roliga saker att göra? Vi är en familj på två vuxna och tre barn på 14, 4 och 11 månader. Vore bra om det fanns något att göra även om regnet öser ner, man vet ju hur vädret kan vara här på sommaren.. Personligen skulle jag gärna vilja se det där Alvaret och kanske en fyr, sen är det stranden som lockar. Har hört talas om Ölands djurpark med, hur är den? Tack på förhand!

• Svar på tråden Öland
  • aquamarin

Tack så mycket! Ligger de flesta sakerna på norra Öland? Trodde tvärtom, så nu måste jag börja tänka om. Trollskogen låter mysigt, sen låter det ju trevligt med djurparken. Borgholm låter också mysigt och åtminstone en fyr vil vi nog se. Sen har jag snöat in på att jag vill se Alvaret (ta en promenad där typ). Men det kanske ligger över hela ön? Har inte fattat det riktigt.. Saknar en karta över Öland där alla attraktioner/ sevärdheter är utmärkta. Hade varit bra så hade man tydligare sett vart vi borde bege oss.

• aquamarin

Tack tack! Har nu ringt runt lite och förstått att det är ganska uppbokat i juli. I Borgholm tex var det kört. Tittar nu på Kronocamping Böda Sand, Ekerums camping och Talluddens camping. Någon som varit på någon av dessa? Sen undrar jag lite vilka saker man ska prioritera? Vi kommer ju inte hinna med att se allt. Först var vi väldigt sugna på djurparken men så har jag läst i en annan tråd att den inte är så mycket att ha.. Stämmer det? I såna fall skulle man kanske välja lådbilslandet i stället? Vår 4åring vill gå i fängelsehålor, jag förmodar att det är slottsruinen i Borgholm som gäller då? Tar tacksamt emot fler förslag på aktiviteter, gärna sånt som också kan göras i regn, och så vill jag gärna höra vilket som är bäst : norr, söder eller mitt emellan?

• aquamarin

Himalya
    Blev nyfiken på den där fritidsbyn. Finns det någon form av resturang eller aktiviteter? Eller använder ni sakerna på Klinta? Sen undrar jag om det är våningssängar eller vad det är i stugorna? Och hur långt är det att gå till Borgholm?

Svar på tråden Öland