• kalmar brud

lastbilskort genom arbetsförmedlingen

Är det någon som fått sitt lastbilskort genom arbetsförmedlingen? Hur lång tid tog det att ta detta kortet?

Sambon har jobb på en flyttfirma men bara timanställd, han jobbar när dom ringer så för att bli anställd så måste han ha lastbilskort. Men dom pengarna har vi inte.

Vad kostar ett lastbilskort?

• Svar på tråden lastbilskort genom arbetsförmedlingen
  • ericas mamma

min man gick en lastbilsutbildning genom arbetsförmedlingen, tror det tog 16-18 veckor. Vet att det finns skolor som har utbildningen oxå och då har man rätt o ta studielån. Har för mej en kostar närmre 100,000 utb. min man fick, och då är det CE-kort + truckkort.

Erica 060202 Loke 080626 www.ericasmamma.blogg.se
  • kalmar brud
    ericas mamma skrev 2009-04-22 11:36:20 följande:
    min man gick en lastbilsutbildning genom arbetsförmedlingen, tror det tog 16-18 veckor. Vet att det finns skolor som har utbildningen oxå och då har man rätt o ta studielån. Har för mej en kostar närmre 100,000 utb. min man fick, och då är det CE-kort + truckkort.
    och då fick han också sina körlektioner betalda?
  • kalmar brud
    ericas mamma skrev 2009-04-22 11:50:30 följande:
    aa allt! uppkörningar och sånt med
    Då ska jag be sambon åka dit och prata med dom
  • Trixi8

varför inte söka jobb och jobba med det han är utbildad?

• After Forever

Jag tror det är ytterst sällan af betalar sådant och mest i särskillda fall.

• myntizen

Det beror helt på i vilken kommun du bor.
    I vissa kommuner är arbetsförmedlingen pigga på att förmedla sådana utbildningar och i andra kommuner är det tvärkört. Beror ofta på hur ekonomin ser ut.

En utbildning här kostade för 5.5 år sedan 120.000 kr.

24 veckor på skola varav 6 veckor praktik.
    C+E behörighet
    Truck, hjullastare
    Adr
    Arbete på väg
    Lades mycket vikt på det man stöter på i verkligheten när man kommer ut och jobbar efter avslutad utbilding.

Att ta C kortet privat på en vanlig trafikskola kanske skulle passa? Om dket bara är den behörigheten han söker?

• myntizen
    Trixi8 skrev 2009-04-22 16:25:49 följande:
    varför inte söka jobb och jobba med det han är utbildad?
    Vem säger att han är utbildad till något?
    Alla vet ju att i dessa tider kan man inte välja och vraka.
  • Trixi8
    myntizen skrev 2009-04-22 16:52:35 följande:
    Vem säger att han är utbildad till något?Alla vet ju att i dessa tider kan man inte välja och vraka.
    hennes pkrypin. han är utbildad till dataingenjör.
Svar på tråden lastbilskort genom arbetsförmedlingen