• kalmar brud

lastbilskort genom arbetsförmedlingen

Är det någon som fått sitt lastbilskort genom arbetsförmedlingen? Hur lång tid tog det att ta detta kortet?

Sambon har jobb på en flyttfirma men bara timanställd, han jobbar när dom ringer så för att bli anställd så måste han ha lastbilskort. Men dom pengarna har vi inte.

Vad kostar ett lastbilskort?

• Svar på tråden lastbilskort genom arbetsförmedlingen
  • linjes

kalmar brud skrev 2009-04-23 10:02:28 följande:

Alla kan jobba på flytt firma. Bara att vara stark
    Men stark har väl inget med körkortsbehörighet att göra om jag inte misstar mig helt
  • kalmar brud
    linjes skrev 2009-04-23 15:42:08 följande:
    kalmar brud skrev 2009-04-23 10:02:28 följande: Men stark har väl inget med körkortsbehörighet att göra om jag inte misstar mig helt
    Du frågade hur han hade kunnat jobba som flyttgubbe utan rätt behörighet...

Man behöver ingen behörighet för att bära möbler...

Vad är det du inte förstår?
  • Trixi8

kalmar brud skrev 2009-04-23 17:41:46 följande:

Du frågade hur han hade kunnat jobba som flyttgubbe utan rätt behörighet... Man behöver ingen behörighet för att bära möbler... Vad är det du inte förstår?
    hu får han köra lastbil utan kort?
  • kalmar brud
    Trixi8 skrev 2009-04-23 17:42:10 följande:
    kalmar brud skrev 2009-04-23 17:41:46 följande: hu får han köra lastbil utan kort?
    Han kör inte lastbil, det har jag inte sagt. Han jobbar som flyttgubbe. Det finns när man åker lastbil en som kör och en som kan åka bredvid. Det krävs lixom inget lastbilskort för att åka i en lastbil {#lang_emotions_djavulsk}
  • Trixi8

kalmar brud skrev 2009-04-23 17:43:45 följande:

Han kör inte lastbil, det har jag inte sagt. Han jobbar som flyttgubbe. Det finns när man åker lastbil en som kör och en som kan åka bredvid. Det krävs lixom inget lastbilskort för att åka i en lastbil
    och varför ska han lastbilskärkort betalt av ams? det får han nog vackert belatala sjlälv. jag fick minsan inte mitt körkort betalt av ams, även om jag fick fast jobb efter det!
  • linjes

kalmar brud skrev 2009-04-23 17:41:46 följande:

Du frågade hur han hade kunnat jobba som flyttgubbe utan rätt behörighet... Man behöver ingen behörighet för att bära möbler... Vad är det du inte förstår?
    Jag fattar nog rätt klart att man inte behöver behörighet för att flytta möbler men däremot så får man inte köra lastbil utan rätta behörigheten
  • linjes

Håller med trixie,han har en timanställning så kortet får han nog betala själv

• EnsammaMamma
    myntizen skrev 2009-04-22 18:08:01 följande:
    Ursäkta för trådkap! Men vad jobbar du med nu?
    fick jobb precis med att köra buss annars har jag kört lastbil till och från i 5 år.
Svar på tråden lastbilskort genom arbetsförmedlingen