• Clarissa83

denna COLA! Varför

Lilla Prussiluskan skrev 2009-04-22 16:27:07 följande:
    Ehhh, hur kan du jämföra alkohol med läsk?Jag tycker att det är helt ok att låta sina barn smaka av läsk/glass/godis en dag i veckan.Det är bättre att lära dem att man äter och dricker med måtta än att helt förbjuda tex läsk.Alkohol finns det en åldergräns på som alla ska respektera.
    WORD. Sen undrar jag vad det är för ålder på barnen TS pratar om? Man kan inte undanhålla läsk eller socker totalt från ett barn som börjar bli ett par år gammalt. Kalas och dylikt komer det alltid att finnas socker på tex, sen är de ändå invigda. Eller får ditt barn stanna hemma när kompisen fyller år?
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Clarissa83
    Anonym (bekymmersam) skrev 2009-04-23 11:26:21 följande:
    jag är ingen fanatiker...men varför ge barn under året cola? Om sedan föräldern har problem med att säga nej gör ju saken ännu värre när ungen bara bäljar cola och inte äter maten. kan man begränsa det så är det ju inga problem, men föräldern i fråga kan ju inte det. Jag ser inte det som att hon gjort sitt barn en tjänst....barnet är nu 3 år och hinkar cola vid middagarna, vill inte ha maten.....samt dricker ur alla glas.....mitt med. Tycker det är förälderns ansvar att ta tag i det.
    Ja det där håller jag med om att är fel. Under ett ska man inte bälja cola vid middagen. Nej usch.. Man ska inte bälja cola vid middagen vid någon annan ålder heller
    ♥BF 31 Juli ♥
Svar på tråden denna COLA! Varför